مجید زرین دلاور روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیست و سومین دوره انتخاب صادرکنندگان نمونه ملی و سومین جایزه ملی نشان (برند) تجاری برتر ایران با هدف تکریم فعالان اقتصادی این عرصه به تازگی آغاز شده و علاقه مندان برای حضور در این رقابت ملی به سایت سازمان توسعه تجارت ایران به نشانی (www.tpo.ir) مراجعه و نام نویسی کنند.
وی با بیان اینکه صادرکنندگان در ۲ سطح استانی و ملی برگزیده میشوند، افزود: صادرکنندگان باید شرایط لازم را داشته و امتیازهای مورد نظر را کسب کنند.
زرین دلاور روند رشد صادرات، داشتن بازار صادراتی، دارا بودن برند داخلی و خارجی، استانداردهای ملی و بین المللی، عضویت در تشکلهای صادراتی بین المللی، داشتن واحد تحقیق و توسعه (R@D)، شرکت در نمایشگاههای خارجی، بسته بندی کالای صادراتی و دارا بودن نمایندگی در کشورهای هدف را برخی از معیارهای انتخاب واحدهای نمونه صادراتی برشمرد.
به گفته معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان یک هزار واحد تولیدی و صنعتی در استان وجود دارد که از این تعداد ۴۷۰ تن از صاحبان این صنایع دارای کارت بازرگانی هستند و در زمینه صادرات کالا فعالیت دارند.
زرین دلاور اظهار داشت: سفال و سرامیک، کشمش، چینی آلات بهداشتی، سیمان و فرآوردههای لبنی بیشترین محصولات صادراتی همدان به کشورهای دیگر محسوب میشود.
وی ادامه داد: سال گذشته یک تن از صنعتگران همدانی در زمینه سفال موفق به کسب نشان صادرکننده نمونه ملی شد.
۷۵۲۷/۲۰۹۰