گرگان - ایرنا - چهارمین دوره المپیاد ورزشی گلستان عصر پنجشنبه با رقابت ۵ هزار ورزشکار دختر و پسر این استان در ۱۶ رشته ورزشی آغاز بکار کرد.

مشعل افتتاحیه این دوره از بازی‌ها توسط عادل مجللی ملی پوش گلستانی قایقرانی ایران روشن شد.

استاندار گلستان در این مراسم با تاکید بر ضرورت تکمیل پروژه‌های ورزشی نیمه تمام استان، گفت: سرانه فضای ورزشی هر گلستانی ۵۷ سانتیمتر مربع و نصف کشور است که باید با تکمیل پروژه‌های نیمه تمام این عقب ماندگی ها جبران شود.

هادی حق شناس اظهار داشت: ابتکار برگزاری این المپیاد در استان کاری ارزشمند و تحسین برانگیز است که می تواند به شناسایی استعدادهای جدید برای ورزش استان ختم شود.

وی گفت: برگزاری المپیاد ورزش استانی فرصتی برای استعدادیابی در رشته‌های مختلف است که با کار و تمرین زیاد بر روی این استعدادها، می‌توان در انتظار کسب مدال های بیشتر ورزشکاران استان در رویدادهای معتبر آسیایی و جهانی بود.


مدیر کل ورزش و جوانان گلستان هم در این مراسم گفت: نتایج سه دوره قبلی المپیاد استان نشان دهنده راه صحیح برگزیده شده برای کشف استعدادهای استان است.
بهمن طیبی اظهار داشت: پس از برگزاری چند دوره موفق این رویداد استانی، نخستین المپیاد کشوری با الگوبرداری از المپیاد گلستان از سال گذشته آغاز شد.


وی یادآور شد: چهارمین المپیاد ورزشی گلستان با حضور پنج هزار ورزشکار دختر و پسر در ۱۶ رشته ورزشی در سراسر استان به مدت یک ماه برگزار می‌شود.


۳۰۱۴/۲۷۲۹