سمنان- ایرنا مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان گفت: شهروندان سمنان با توجه به افزایش قابل توجه دمای هوا و افت سطح آبهای زیرزمینی و سطحی مصرف بهینه آب در فصل تابستان را جدی بگیرد.

محمد طاهری پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای بزرگ این شهر افزود: با هر دقیقه دوش گرفتن بین ۲۰ تا ۴۰ لیتر آب مصرف می‌شود که باید اصلاح الگوی مصرف با رعایت بعضی از رویکردها در فصل تابستان جدی گرفته شود.
وی خاطر نشان کرد: با تلاش‌های انجام شده و حفر چندین حلقه چاه احتمال قطعی آب آشامیدنی در شهرهای استان سمنان در تابستان امسال وجود ندارد اما استفاده بی رویه می‌تواند به قطعی دامن بزند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان ادامه داد: صرفه جویی در مصرف آب نیازمند فرهنگ سازی است و شهروندان استان سمنان با توجه به هشدارها این شرکت را با اصلاح الگوی در خدمات رسانی یاری کنند.
طاهری تصریح کرد: اصلاح الگوی مصرف به معنی استفاده نکردن از آب نیست و شهروندان در هنگام مسواک زدن از باز بودن شیر آب اجتناب کنند.
وی ادامه داد: تریبون‌های نماز جمعه در ترویج و فرهنگ سازی اصلاح الگوی مصرف آب تاثیر گذار است و امامان جمعه در شهرهای استان آحاد جامعه را به صرفه جویی در مصرف آب تشویق کنند.
طاهری افزود: دست کم ۳۰ درصد مردم جهان از نعمت آب آشامیدنی سالم محروم هستند و باید تلاش شود با استفاده بهینه در مصرف آب مسیر رشد جمعیتی و توسعه اقتصادی در کشور را هموار کرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان گفت: کم آبی یکی از چالش‌های اساسی در سمنان است و با اصلاح الگوی مصرف می‌توان برای رونق کسب و کار و تثبیت جمعیت در استان اقدام کرد.
تامین آب آشامیدنی مردم استان سمنان ۸۰ درصد از چاه‌ها، ۱۲ درصد از چشمه‌ها و هشت درصد از قنات‌ها تامین می‌شود، شرکت آب و فاضلاب شهری سمنان در قالب بیش از ۲۴۱ هزار انشعاب به ۶۳۶ هزار و ۵۰۰ نفر در استان آبرسانی می‌کند.
۱.۵ درصد از مشترکان آب و فاضلاب شهری کشور در استان سمنان قرار دارند و سرانه مصرف آب در بخش خانگی در استان به ازای هر نفر ۱۵۵ لیتر بر ثانیه است.
۷۳۳۹/