تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳

زنجان - ایرنا - مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: طبق برنامه ریزی انجام گرفته و با تامین اعتبار مورد نیاز برج آتش نشانی زنجان با هدف حفظ و آمادگی و عملیاتی آتش نشانان در سال جاری احداث می شود.

مجید امیرفضلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این برج دارای قسمت‌های از قبیل عملیات شلنگ کشی راه پله، نردبان برج، اتاق دود، فضای آسانسور، بخش نجات، نجات از ارتفاع و حمل مصدوم، دیواره سنگ نوردی و چاه تاریک و روشن است که تأثیر بسزایی در اهداف ترسیم شده دارد.

وی اظهار داشت: حفظ آمادگی جسمانی و عملیاتی نیروهای امداد در آتش‌نشانی به تمرین مستمر نیاز دارد که این برج چند منظوره ورزشی که برای عملیات در بخش‌های مختلف طراحی شده کمک مؤثری در ارتقای سطح عملیاتی نیروها خواهد داشت.

این مسئول ادامه داد: با توجه به گسترش ساختمان‌های بلند طبقه این نیاز مبرم در شهر زنجان احساس می‌شود که آتش نشانان زنجانی همواره از آمادگی و شرایط جسمانی بسیار مناسبی برخوردار باشند تا بتوانند در لحظه وقوع حادثه در این نوع ساختمان‌ها امداد رسانی‌های لازم را انجام دهند.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر برج آتش نشانی در سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری‌ها که وضعیت بسیار خوبی داشته و به اهمیت روز افزون این مساله پی برده‌اند، ایجاد شده که انجام این کار مهم در شهر زنجان نتایج خوبی را رقم خواهد زد.

این مسئول ادامه داد: هر چند با کارهای انجام گرفته تجهیزات مورد نیاز این سازمان خریداری شده اما تا رسیدن به حد مطلوب فاصله وجود دارد و به عنوان نمونه نردبان ۳۲ متری برای امداد رسانی‌های در هنگام وقوع و بروز حوادث بکارگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۱۰۶ آتش نشان در ۶ ایستگاه آتش نشانی در سطح شهر زنجان فعال است و با برنامه ریزی انجام گرفته تلاش می‌شود با توجه به نیاز شهر این تعداد افزایش یابد.
شهر زنجان به عنوان مرکز استان با سه منطقه شهرداری ۴۳۰ هزار نفر جمعیت دارد.

۹۶۴۶/ ۸۰۶۸