آنکارا- ایرنا- سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه گفت: از ابتدال سال ۲۰۱۹ مانع وقوع ۱۱۱ حمله تروریستی شده ایم.

به گزارش پایگاه خبری تایم تورک در روز یکشنبه، سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه این سخنان را در دیدار با کارآفرینان و شخصیت های دینی مقیم منطقه بویوک چکمجه در غربی نقطه شهر استانبول بر زبان آورد.

سویلو با بیان اینکه ارتش ترکیه در شرق و جنوب شرق کشور امنیت را تا حدود زیادی برقرار کرده است گفت: مبارزه بزرگی را آغاز کرده ایم. از روز ۳۱ دسامبر ۲۰۱۶ به این سو در استانبول تاکنون یک بار هم حمله تروریستی رخ نداده است. شهروندان تا آن تاریخ هر لحظه از احتمال وقوع تروریستی نگران بودند، اما اکنون چنین مسأله ای وجود ندارد.

وزیر کشور ترکیه با اشاره به خنثی شدن ۱۱۱ حمله تروریستی از ابتدای سال ۲۰۱۹ تا به امروز، سران پ ک ک مستقر در منطقه قندیل شمال عراق را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

سویلو افزود: گروه تروریستی پ ک ک به دنبال تأثیرگذاری بر انتخابات امروز شهرداری استانبول می باشد. این گروه بعد از مواجه شدن با وضعیت بحرانی در شرق و جنوب شرق کشور، درصدد تلافی در محلات و مناطق مختلف استانبول است. امکان نفوذ پ ک ک در استانبول به هر نحوی وجود دارد، خواه از طریق شهرداری و غیره.

ارتش ترکیه مدتی است با آغاز عملیاتی موسوم به "چنگال" در شمال عراق، به دنبال پاکسازی این مناطق از حضور عناصر "پ. ک. ک" است.

در مقابل عراق بارها حملات هوایی ارتش ترکیه به شمال این کشور را محکوم و از آنکارا خواسته است تا عملیات نظامی خود را در خاک عراق متوقف کند.

حزب کارگران کردستان ترکیه "پ. ک. ک" بیش از ۳۰ سال است که به صورت مسلحانه علیه دولت مرکزی آنکارا مبارزه می‌کند.

این تشکیلات از سوی دولت ترکیه، اتحادیه اروپا و واشنگتن به عنوان گروه تروریستی شناخته شده است.