سمنان- ایرنا- معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف استان سمنان گفت: شورای حل اختلاف استان، با توجه به تعداد قابل توجه ورودی پرونده ها برای رسیدگی به شکایات، قاضی کم دارد.

محمدعلی امیری روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضاییه در سالن جلسات دادگستری کل استان سمنان افزود: سال ۹۷ دست کم ۱۳۰ هزار پرونده به شوراهای حل اختلاف استان سمنان ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه از مجموع پرونده های ابلاغی دست کم ۱۱۰ هزار پرونده منجر به صدور رای شد، ادامه داد: پنج درصد از پرونده های حل اختلاف در استان سمنان سال گذشته منجر به سازش شد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف استان سمنان تصریح کرد: متوسط زمان رسیدگی به پرونده ها در استان به طور متوسط ۳۲ روز است و براساس برنامه ریزی های انجام شده با توجه به کمبود نیرو، تلاش می شود تسریع در رسیدگی به پرونده ها در اولویت قرار دارد.

امیری ادامه داد: ۳۰۸ شعبه شوراهای حل اختلاف در سمنان فعال است و تمامی شهرها و برخی از روستاهای استان بر اساس نیاز دارای شعبه حل اختلاف هستند.

وی اضافه کرد: تنها یک قاضی، با توجه به میزان ورودی پرونده ها، در شعبه های شورای حل اختلاف فعال است و برای رسیدگی به پرونده ها در این شعبه ها از قاضی دادگستری ها استفاده می شود.

در تقویم جمهوری اسلامی، هفتم تیر سالروز شهادت دکتر بهشتی، روز قوه قضاییه نام گذاری شده است.

۷۳۳۹/۶۱۰۳