ارومیه- ایرنا- رییس هیات اسکواش آذربایجان غربی گفت: «باران روحانی» ورزشکار نونهال استان با کسب مدال طلای مسابقات بین المللی جونیور یزد بر سکوی قهرمانی این رقابت ها جای گرفت.

اکرم مهدی زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دختر نونهال اسکواش باز در فینال مسابقات بین المللی اسکواش یزد جونیور و در رده زیر ۹ سال کشور با پیروزی مقابل آنیتا دهستانی از البرز به مقام قهرمانی رسید.

وی بیان کرد: این رقابت‌ها از ۳۱ خرداد تا سوم تیر سال جاری در سالن بین‌المللی کوثر صفاییه یزد برگزار شد و سوین پورایراندوست، زهرا علی اکبری و باران روحانی سه اسکواش باز استان در این رقابت ها بودند.

رییس هیات اسکواش آذربایجان غربی گفت: این پیکارها با حضور ۲۵۰ ورزشکار زیر نظر فدراسیون در ۶ رده سنی زیر ۹، ۱۱، ۱۳، ۱۵، ۱۷ و ۱۹ سال پسران و دختران برگزار شد.

مهدی زاده افزود: این سه اسکواش باز استان سابقه حضور در اردوهای تیم ملی را دارند و این بار نیز برای کسب تجربه بیشتر عازم رقابت‌های بین‌المللی یزد شدند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع حدود ۳۰۰ مسابقه در طول این مسابقات انجام شد، افزود: اسکواش بازان شرکت کننده در این رقابت‌ها دارای رنکینگ جهانی می‌شوند.

وی اضافه کرد: در بخش تیمی مسابقات اسکواش دختران تیم یزد بر سکوی قهرمانی ایستاد و تیم های اراک و اصفهان به ترتیب در مکان های دوم و سوم قرار گرفتند.

هیات اسکواش آذربایجان غربی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۹ آغاز کرده است و به عنوان یک هیات نوپا در طول مدت ۹ سال توانسته است در ارزیابی فدراسیون جزو پنج هیات برتر ایران قرار گیرد.

۷۱۵۶/‌۷۱۲۹