ارومیه- ایرنا- فرمانده انتظامی ماکو با اشاره به کشف اقلام لوازم یدکی و لباس قاچاق در این شهرستان گفت: ارزش این اقلام طبق برآوردها به یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال می رسد.

سرهنگ میرحیدر شفیعی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مأموران انتظامی حین کنترل خودروهای عبوری در محور 'ماکو - تهران' به یک دستگاه اتوبوس مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

وی اضافه کرد: در بازرسی از این اتوبوس، ۳۴۶ ثوب لباس، ۲۰ هزار دکمه و ۴۹ قطعه لوازم یدکی خودرو قاچاق کشف شد که برابر اعلام کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده، یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

وی با اشاره به اینکه در این راستا یک دستگاه خودرو توقیف و یک متهم دستگیر شد، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مقام قضایی شد.

مقابله با سرقت، مقابله با کالای قاچاق، مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با ناهنجاری‌ها و بد اخلاقی‌های اجتماعی و کاهش تصادف‌ها از اولویت‌های پنج گانه نیروی انتظامی آذربایجان غربی در سال جاری است.

ماکو در مجاورت کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این منطقه با این کشورها به ترتیب ۱۳۰ و ۱۴۰ کیلومتر است.

۷۱۳۲/‌۲۰۹۳