تهران- ایرنا- دبیر اجرایی پنجمین دوره انتخابات شورایاری های پایتخت گفت: انتخابات شورایاری های تهران در ۳۵۲ حوزه انتخابیه و ۱۸ هزار شعبه اخذ رای برگزار می شود.

سید حمید طحایی روز چهارشنبه در نخستین گردهمایی اعضای هیأت‌های اجرایی مناطق ۲۲ گانه پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌های تهران که در ایوان شمس برگزار شد افزود: تعدادی صندوق نیز آماده خواهد شد تا در صورت نیاز در اختیار گذاشته شود.

وی اظهارداشت: شهرداری تهران تاکنون مسئولیت مستقیمی در انتخابات نداشته و در انتخابات شورایاری‌ها برای اولین بار شهرداری مجری برگزاری انتخابات است.

دبیر اجرایی پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌های تهران خاطرنشان کرد: شهرداری‌های مناطق باید چند روز قبل از برگزاری انتخابات مکانی را برای استقرار صندوق‌ها در نظر بگیرند تا در روز جمعه صندوق‌ها تحویل اعضای شعب شود.

به گفته وی میز کار اجرا و نظارت در مناطق به گونه‌ای پیش بینی شده که اطلاعات ثبت نام کنندگان به صورت روزانه دریافت شود.

طحایی با اشاره به اینکه هیأت نظارت وظیفه بررسی صلاحیت اولیه را برعهده دارد گفت: با اضافه شدن تعداد ثبت نام کنندگان هر روز بار مسئولیت در این بخش زیاد تر می‌شود.

وی با بیان اینکه آماده باش جدی در این بخش داریم یادآور شد: باتوجه به اینکه سیستم مکانیزه است و اصل بر اعتماد به اظهارات داوطلبان است بنابراین مسیر در این بخش کوتاه شده است.

دبیر اجرایی پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌های تهران گفت: حراست شهرداری مسئول پیگیری صلاحیت‌ها در قوه قضائیه و سازمان‌هایی مانند اطلاعات است.

به گزارش ایرنا داوطلبان شرکت در انتخابات شورایاری‌ها با مراجعه به نشانی Shorayari.tehran.ir می‌توانند با ارائه مدارک مورد نیاز، تقاضای خود را برای شرکت در این انتخابات ثبت کنند.

شورایاران پایتخت که طی انتخابات با رأی شهروندان انتخاب می‌شوند به عنوان انجمن محله در اداره بهتر محلات با مدیریت شهری همکاری می‌کنند.

انتخابات شورایاری‌های تهران قرار است چهارم مرداد امسال برگزار شود.

تهرام/‌۹۳۵۳/‌/‌۱۳۴۸