بیروت- ایرنا- جمعیت "علمای جبل عامل" لبنان با صدور بیانیه‌ تحریم‌های جدید آمریکا علیه مسئولان ایرانی از جمله هشت تن از فرماندهان بلندپایه سپاه را محکوم کردند.

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری رسمی لبنان، تجمع علمای جبل عامل در این بیانیه این تحریم‌ها را بی حاصل برشمرده و تاکید کردند که این حرکت ها در نهایت موجب مسدود شدن راه حل دیپلماتیک بین آمریکا و ایران می‌شود.

آنان در این بیانیه، تحریم‌های جدید آمریکا را نشانه ورشکستگی دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور و ناکامی او در مدیریت بحران و نیز سرگرگمی وی بین دو گزینه جنگ و گفت و گو برشمردند، گفتگویی که ایران به شدت در پرتو تحریم‌ها با آن مخالف است.

در بخشی دیگری از این بیانیه، با سر دویدن رهبران برخی کشورهای عربی به نشست منامه بحرین محکوم و تاکید شده است قدرت ملت‌های عربی و اسلامی و پایبندی آنان به حق بازپس گیری حقوق فلسطینیان سرافراز موجب پیروزی بر معامله قرن و تمام دست اندرکاران آن خواهد شد.

"دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه به دلایل واهی از تحریم‌های جدید علیه ایران خبر داد و مدعی شد این تحریم‌ها در واکنش به سرنگونی پهپاد آمریکایی در ایران صورت می‌گیرد.

وی با ادعای اینکه این تحریم‌ها دسترسی رهبران ایران به منابع مالی را محدود خواهد کرد، ادامه داد: به افزایش فشار علیه ایران ادامه خواهیم داد.

امریکا در حالی دست به این اقدام زده است که پیش از آن از مذاکره بدون شرط با ایران سخن می گفت؛ درخواستی که از سوی ایران به خاطر بی اعتمادی به توافق های امریکا با ایران و دیگر کشورها رد شد.