همدان - ایرنا - مدیرکل استاندارد همدان از تدوین استاندارد ملی مسئولیتهای اجتماعی خبر داد و گفت: در این طرح دانشگاه بوعلی سینا با کارشناسان این اداره کل همکاری می کند.

محمد مددی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به تازگی مقدمات تدوین استاندارد ملی مسئولیتهای اجتماعی با همکاری دانشکده علوم اجتماعی و اقتصاد دانشگاه بوعلی سینا فراهم شده و در حال تبیین ابعاد این موضوع هستیم.

وی افزود: بخشی از استاندارد مسئولیتهای اجتماعی را منشور حقوق شهروندی تشکیل می دهد که می تواند در قالب قانون و نقشه راه برای کشور مفید و کار ساز باشد.

مددی با اشاره به جایگاه ویژه ایران در بین کشورهای عضو سازمان بین المللی استاندارد (ISO) گفت: با این وجود در بحث تدوین استاندارد مسئولیتهای اجتماعی ورود جدی نشده و استان همدان در این زمینه پیشقدم شده است.

مدیرکل استاندارد همدان خاطرنشان کرد: پیش از این استاندارد مسئولیتهای اجتماعی ISO ۲۶۰۰۰ در عرصه بین المللی تدوین شده که به رفتارهای کارکنان سازمان ها و شرکتها در قبال شهروندان می پردازد.

وی افزود: اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه بوعلی سینا با تخصص و دانش خود در زمینه مسائل اجتماعی و حقوقی در تدوین استاندارد مسئولیتهای اجتماعی کارشناسان استاندارد استان را یاری می کنند.

به گفته مددی طرح پژوهشی نقش استاندارد و استاندارد سازی در تولید ناخالص استان همدان سال گذشته توسط دانشگاه بوعلی سینا انجام شد که نتایج خوبی به دنبال داشت و همین موفقیت موجب پیشنهاد این طرح به اساتید این مرکز علمی و آموزشی شد.

۷۵۲۷/‏۲۰۸۷