تهران- ایرنا- «تیمور محمدی» به عنوان سرپرست جدید دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی معرفی و از زحمات «حسن طایی» رئیس سابق این دانشکده قدردانی شد.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی، در این مراسم که با حضور جمعی از استادان دانشکده اقتصاد برگزار شد، رئیس دانشگاه علامه با اشاره به اتفاقات مثبتی که در سال های اخیر در این دانشگاه روی داده است، گفت: در چند سال اخیر استادان جدیدی به خانواده بزرگ دانشگاه علامه اضافه شده که همگی باعث افتخار ما در کشور هستند.
حسین سلیمی ادامه داد: برای نخستین بار در طول تاریخ آموزش عالی کشور این اتفاق افتاده است که رئیس قوه ای دستور بررسی و پیگیری نسخه های علمی و تخصصی ارائه شده توسط یک دانشگاه را داده است و آن دانشگاه، علامه طباطبائی بوده است.
وی اظهار کرد: در جلسه ای که با چند نفر از وزیران، جمعی از اقتصاددانان و استادان دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، طرح هایی که از سوی استادان این دانشگاه ارائه شد، برنامه ریزی شده و بسیار برتر از سایر طرح ها بود.
وی گفت: چندی قبل هم یکی از استادان جوان این دانشکده به عنوان استاد جوان برگزیده علم اقتصاد شد که باعث افتخار ما و دانشگاه بود.
سلیمی در ادامه تاکید کرد که تمام استادانی که در سال های اخیر جذب این دانشگاه شده اند همگی بر اساس قوانین وزارت علوم و فراخوان های مربوطه بوده اند و هیچکس با سفارش و سیاسی کاری جذب نشده است.
رئیس دانشگاه علامه طباطبائی خاطرنشان کرد: این دانشگاه در گذشته در سطح تهران بسیار پراکنده بود و باید متمرکز می شد و به سوی توسعه راه پیدا می کرد.
سلیمی اضافه کرد: آن زمان ما حتی امکانات اولیه را هم نداشتیم و به توسعه فیزیکی، نیروی انسانی و بودجه نیاز داشتیم تا به معنای واقعی دانشگاه شویم.
وی در ادامه با اشاره به اجلاس روسای دانشگاه های آلمان و ایران در دانشگاه علامه طباطبائی تصریح کرد: بسیاری از روسای دانشگاه های آلمانی در آن اجلاس اظهار کردند که این دانشگاه به دانشگاهی زیبا و درخور، بدل شده است.
این عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی یادآور شد: در زمان حاضر حدود ۴۶ درصد از استادان این دانشگاه دانشیار به بالا هستند و این رشد علمی استادان ما را نشان می دهد.
سلیمی افزود: دانشکده اقتصاد ما از افتخارات این دانشگاه است. حتی ساختمان این دانشگاه به نوعی برند و جزوی از هویت اصلی این دانشگاه است.
وی با اشاره به خدمات ارزشمند شاکری و طایی در زمان ریاستشان در این دانشکده گفت: در زمان ریاست این دو بزرگوار، دانشکده اقتصاد شاهد سه تحول بزرگ بود.
او ادامه داد: نخستین تحول، پر شدن خلاء علمی دانشکده بود. استادان جوانی آمدند و این خلاها را تا حدودی پر کردند.
وی اظهار کرد: تحول دیگر در حوزه فضای فیزیکی دانشکده بود. با جدا شدن دانشکده علوم ریاضی و رایانه از این دانشکده، فضای این دانشکده به مراتب بازتر شد.
سلیمی افزود: تحول سوم، تعمیرات اساسی این دانشکده بود که به خوبی انجام شد. رستوران این دانشکده، آسانسورها و… تعمیر اساسی شدند تا خطری متوجه استادان و دانشجویان نباشد.
رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در ادامه تصریح کرد: در این مدت یک اجماع نسبی و همگرایی خوبی بین استادان و دانشجویان در این دانشکده شکل گرفته است و در کل دانشکده با سرعت و در متن و نه حاشیه در حال حرکت به جلو است.
وی با اشاره به رشد تولیدات علمی این دانشکده گفت: رشد علمی و تولیدات استادان این دانشکده پیشرفت خوبی داشته است. علاوه بر آن رابطه بین استادان و دانشجویان هم بسیار خوب و مناسب است.

پروژه طرح درس طایی از برنامه های موفق دانشگاه علامه است
سلیمی از طایی بابت زحماتی که در این دوران کشیده است، تشکر کرد و افزود: به همین دلایل، بنده از طایی که اتفاقاً از دوستان نزدیک من هم هستند تشکر می کنم. پروژۀ «طرح درس» ایشان از برنامه های موفق این دانشگاه خواهد بود.
او ادامه داد: برای جهش علمی، مهمترین امر، ایجاد نوعی وفاق، همدلی و همفکری است و این بایداز طریق نزدیک شدن اندیشه ها، دل ها و دوستی بین استادان اتفاق بیفتد.
وی در پایان بار دیگر ضمن تشکر از زحمات طایی در دوران مدیریتشان گفت: در زمان حاضر دانشگاه تقریباً در حالت نیمه تعطیل است و در شهریور ماه و با حضور تمام کارکنان و استادان جلسه تودیع و معارفه درخور و در شانی برگزار خواهیم کرد.
در پایان این نشست با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از زحمات طایی قدردانی و حکم سرپرستی محمدی به وی اهدا شد./