بجنورد- ایرنا - مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی در حوزه وقف قرآنی ضعیف است و لازم است که خیرین به این سمت هدایت شوند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام عظیم آسوده یدکی پنجشنبه شب در آیین اختتامیه مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در اسفراین با اشاره به کیفیت بالای برگزاری این دوره از مسابقات اظهار داشت: امسال اولین بار است تعداد شرکت کنندگان در مسابقات قرآنی استان نسبت به سال های گذشته با رشد چشمگیری همراه بوده است.
وی افزود: نزدیک به هزار نفر در مرحله شهرستانی این مسابقات شرکت کردند که از این میان ۱۵۹ نفر به مرحله استانی راه یافته واز میان برگزیدگان استانی ۱۳ نفر به مرحله کشوری این مسابقات راه یافتند.
حجت الاسلام آسوده گفت: با توجه به استقبال خوب از این مسابقات در استان خواستار افزایش سهمیه برگزیدگان خراسان شمالی برای حضور در مرحله کشوری هستیم.
نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: ترویج فرهنگ قرآنی و عمل درست به دستورات آن، سبب گشایش در کارها و بهبود مناسبات فردی و کاهش مشکلات اخلاقی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی خواهد شد.
هادی قوامی افزود: قانون بانکداری بدون ربا با توجه به یکی از آیات قرآن کریم تصویب شده اما در عمل به آن درست عمل نشد و امروز بیشتر مشکلات مردم در حوزه نظام بانکی است.
وی گفت: عقود اسلامی که در نظام بانکداری بدون ربا در تعالیم قرآن آمده از سوی نظام بانکی ما درست پیاده نشده است و سبب متضرر شدن مردم و چند برابر شدن تسهیلاتشان در مواقع خشکسالی و و حوادث پیش بینی نشده است.
قوامی گفت: باید تلاش کنیم با توجه بیشتر به تعالیم قرآنی و عمل درست به دستورات قرآن زمینه اجرای درست آن را در جامعه فراهم کنیم.
به گزارش ایرنا مرحله استانی چهل دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم صبح به مدت یک روز در شهرستان اسفراین با حضور ۱۵۹ قاری و فعال برتر قرآنی خراسان شمالی در بخش های مردان و زنان در ۱۵ رشته برگزار شد.

با معرفی و تقدیر از برگزیدگان راه یافته به مرحله کشوری این مسابقات، پنج شنبه شب به کار خود پایان داد.
شهرستان اسفراین به علت کثرت برگزاری جلسات و محافل قرآنی و تربیت قاریان برجسته استانی و کشوری به دارالقرآن خراسان شمالی مشهور است که این خصلت در سفر مقام معظم رهبری به شهرستان اسفراین در سال ۹۱ نیز مورد تأیید معظم له قرار گرفت.
هم اکنون در این شهرستان ۱۲ مؤسسه قرآنی، ۳۰ خانه قرآنی و ۱۵۰ جلسه ثابت قرآنی فعالند و به آموزش قرآن مشغول هستند.

۵۱۳۲/‏۷۱۸۹