اصفهان - ایرنا - کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد که به دلیل وزش باد نسبت شدید، از روز جمعه هوای اصفهان به ویژه در مناطق شرقی و مرکزی همراه با غبار محلی باشد.

ابراهیم هنرمند روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شدت این غبار محلی به میزان گرد و غبار و ریزگردهای هفته اخیر نیست و کانون های آن در مناطق شمال شرقی و داخلی استان اصفهان است.

وی با بیان اینکه جهت وزش باد در سه روز آینده بیشتر به سمت شمال غربی خواهد بود، اظهار داشت: به همین دلیل پیش بینی می شود که شدت غبار محلی چندان زیاد نباشد.

هنرمند اضافه کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر شرایط جوی نسبت پایدار بر روی استان در سه روز آینده است و آسمان در بیشتر مناطق به صورت صاف تا قسمتی ابری، در بعدازظهر و شب گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبت شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت، تصریح کرد: بیشترین دمای کلانشهر اصفهان تا کنون ۳۹.۵ درجه سانتی گراد بوده است و به ۴۰ نرسید.

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: اما برای هفته آینده پیش بینی می شود که دمای هوا کمی کاهش یابد.

وی بیشینه دمای اصفهان در روز شنبه را ۳۷ و کمینه را ۲۲ درجه سانتی گراد اعلام و اضافه کرد: گرم ترین نقطه استان نیز خور و بیابانک با ۴۱ و خنک ترین بویین میاندشت با ۱۰ درجه سانتی گراد است.

شامگاه جمعه گذشته ۲۴ خرداد تا یکشنبه ۲۶ خرداد و پنجشنبه ۳۰ خرداد امسال بخش‌های مرکزی، شمال و شرق اصفهان به دلیل افزایش ریزگردها و گرد و غبار دچار کاهش کیفیت هوا شد و شاخص کیفی هوا به وضعیت خطرناک رسید. مسئولان مربوطه و کارشناسان، منبع این آلایندگی را کانون‌های گرد و خاک در سمنان و یزد و برخی کانون های داخل استان اعلام کردند.

۳۰۱۱/‏۶۰۲۶/‏