جیرفت - ایرنا - سرپرست فرمانداری جیرفت با بیان اینکه دستاوردهای دولت در جنوب کرمان مشهود است گفت: نمی توان برکات سفرهای وزیران و مسئولان کشوری به این منطقه را نادیده گرفت.

به گزارش ایرنا ابوذر عطاپور وزیری روز یکشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان کرمان افزود: هر وزیر یا مسئول کشوری که به جنوب کرمان سفر کرده، آثار مثبت و برکات زیادی برای این منطقه به همراه داشته است.

وی به سفر محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به جنوب کرمان اشاره و عنوان کرد: برخی از مردم این منطقه به دلایل مختلفی همچون دور افتاده بودن محل زندگی و نبود دسترسی مناسب، از دریافت یارانه محروم مانده بودند و ما در این سفر، مشکل این مردم را به اطلاع ایشان رساندیم.

۴۰۰۰ نفر برای نخستین بار یارانه گرفتند

سرپرست فرمانداری جیرفت گفت: طبق پایشی که از قبل انجام داده بودیم یک لیست ۷۰۰ خانواری از کسانی که یارانه نمی‌گرفتند را به معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تقدیم کردیم.

وی تصریح کرد: یکی از برکات مهم سفر نوبخت به جنوب کرمان این بود که چهار هزار نفر از اهالی این دیار برای نخستین بار، از اسفندماه ۹۷ توانستند از دولت یارانه دریافت کنند و این اقدام ارزشمندی بود.

ساخت، تکمیل و نوسازی ۱۰ هزار و ۴۰۰ خانه روستایی

سرپرست فرمانداری جیرفت همچنین به بحث خانه‌های نیمه تمام مردم جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: به معاون رئیس جمهوری اعلام کردیم با توجه به وجود تورم و گرانی مصالح ساختمانی، بسیاری از مردم این منطقه نتوانسته‌اند خانه‌های خود را تکمیل کنند و تکمیل و نوسازی سه هزار و ۴۰۰ خانه روستایی و ساخت هفت هزار خانه جدید در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در بحث تسهیلات اعطایی هم، برای ساخت سرویس بهداشتی تدبیری اندیشیده نشده بود و بخش زیادی از خانه‌ها از داشتن یک سرویس بهداشتی مناسب محروم بودند.

اختصاص سه میلیون تومان بلاعوض برای ساخت سرویس بهداشتی

عطاپور وزیری عنوان کرد: در همان سفر، معاون رئیس جمهوری دستور دادند به میزانی که نیاز است، سه میلیون تومان بلاعوض برای ساخت سرویس بهداشتی به وام گیرنده‌ها پرداخت شود.

وی اضافه کرد: همچنین مصوب شد برای تکمیل خانه‌های نیمه تمام، وام‌های بلاعوض پنج میلیون تومانی به ۱۰ میلیون تومان افزایش پیدا کنند که امروز این بلاعوض به ۱۱ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

عطاپور وزیری تصریح کرد: کسانی که قبل از این مصوبه، پنج میلیون تومان بلاعوض دریافت کرده‌اند هم امروز می‌توانند برای تکمیل خانه‌های خود، ۶ میلیون تومان دیگر دریافت کنند.

وی همچنین به سفر وزیر بهداشت به جنوب کرمان اشاره و عنوان کرد: یکی از وزرایی که بیشترین سفر را به این منطقه داشته، وزیر بهداشت است.

سرپرست فرمانداری جیرفت افزود: بیمارستان رودبار جنوب، بیمارسان قلعه گنج، بیمارستان ۲۲۰ تخت خوابی کهنوج و تکمیل بخش‌های مختلف بیمارستان امام خمینی جیرفت از برکات سفر وزیر بهداشت به منطقه جنوب کرمان است.

وی ادامه داد: در کنار بیمارستان فعلی امام خمینی جیرفت، یک ساختمان جدید ساخته شده که هشت اتاق عمل مستقل دارد و امروز آماده بهره برداری است.

احداث ساختمان برای بیماران تالاسمی

وی با بیان اینکه در گذشته بیماران تالاسمی شهرستانهای رودبار، منوجان و قلعه گنج ناچار بودند برای خونگیری به کهنوج مراجعه کنند گفت: در سفر رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی مصوب شد برای بچه‌های تالاسمی این مناطق تا سقف ۲۰۰ متر ساختمان همراه با تجهیزات مربوط به خونگیری احداث شود.

عطاپور وزیری به سفر معاون وزیر راه و شهرسازی هم اشاره کرد و افزود: در آن سفر، فقط برای ساخت و تکمیل پُل مظفرآباد رودبار جنوب مبلغ ۱۶ میلیارد تومان تخصیص داده شد.

وی با بیان اینکه بیشتر مصوبات سفرهای مسئولان در جنوب کرمان یا تکمیل شده و یا در حال اجرا هستند اظهار داشت: هفته گذشته در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان جیرفت، ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار بین دستگاه‌های اجرایی توزیع کردیم.

وی با بیان اینکه جاده و راه به عنوان نخستین اولویت‌های هر منطقه به شمار می‌روند عنوان کرد: در شرایطی که دولت با مشکلات عدیده ای مواجه است، مبلغ ۱۸ میلیارد تومان فقط برای حوزه راه و شهرسازی جیرفت اختصاص دادیم.

عطاپور وزیری تصریح کرد: امروز در حوزه‌های عمرانی همچون راه سازی و آبرسانی، هیچ پروژه‌ای در اغلب شهرستانهای جنوب متوقف نشده و همچنان کار ادامه دارد.

وی ادامه داد: برای پروژه تأمین آب آشامیدنی شهر کهنوج سال ۹۶ بیش از ۱۲ کیلومتر لوله به ارزش ۱۲ میلیارد تومان خریداری شده و امروز تنها ۲ کیلومتر دیگر مانده تا مردم این شهر بتوانند پس از گذشت ۴۰ سال از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره مند شوند.

عطاپور وزیری بیان کرد: با بهره برداری از این پروژه، سه حلقه چاه آب با EC (میزان شوری آب) بالای چهار هزار از مدار خارج می‌شود و میزان شوری آب آشامیدنی مردم کهنوج به زیر ۶۰۰ خواهد رسید.

رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی هم در این دیدار به رویکرد اعتدالی ایرنا و تلاش برای ایجاد نشاط و امید در جامعه اشاره کرد و گفت: به دنبال زرد نویسی و هیاهو نیستیم، بلکه تقویت روحیه امید با استفاده از انعکاس صحیح ظرفیت‌ها و دستاوردهای دولت را مد نظر داریم.

بهنام احمدی با بیان اینکه اگر امید اجتماعی نباشد بحث توسعه هم به کندی پیش می‌رود اظهار داشت: اگر بتوانیم اقدامات دستگاه‌های اجرایی را به خوبی انعکاس دهیم توانسته‌ایم به بحث امید و نشاط در جامعه کمک کنیم.

وی همچنین بیان کرد: طی دو سال گذشته ظرفیت‌های جدیدی در ایرنا بوجود آمده است.

احمدی تصریح کرد: معیشت مردم و رونق تولید، اولویت امروز کشور است و اگر نارسایی هم در جایی وجود داشته باشد به عنوان خبرگزاری رسمی دولت و ملت به آن خواهیم پرداخت.

رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان کرمان با بیان اینکه حجم وسیعی از بخش خبر ایرنا در کرمان به جنوب استان تعلق دارد گفت: در حوزه خبر بین جنوب و شمال استان تفکیک قائل نمی‌شویم و همه نقاط استان را در فرایند اطلاع رسانی یکسان می بینیم.

۷۴۲۹/‌۵۰۵۴