اردبیل - ایرنا - معاون اقتصادی استاندار اردبیل گفت: اولویت و سیاست گذاری اصلی این استان در سال ۹۸ مبتنی بر ایجاد اشتغال و فعال کردن واحدهای تولیدی است.

به گزارش ایرنا، ارژنگ عزیزی روز یکشنبه در جلسه مرکز خدمات سرمایه گذاری اردبیل افزود: در این راستا تلاش می‌شود تا با رونق بخشی به امور ضمن احیای واحدهای تولیدی ظرفیت تولید آنها افزایش یافته و طرح‌هایی که امکان سرمایه گذاری برای آنها امسال و سال آینده وجود مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی فعال شدن طرح‌های راکد در استان را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: در اجرای سیاست‌های حمایتی با پرداخت تسهیلات کم بهره بانکی این واحدها فعال می‌شوند.

عزیزی بیان کرد: از فروردین امسال با مساعدت فرمانداری‌ها هزار و ۱۶۹ واحد فعال، نیمه فعال و راکد در استان شناسایی شده، در بخش کشاورزی استان هم در مجموع ۱۶۱ واحد صنایع تبدیلی، ۱۳۶ واحد فعال و ۲۵ واحد راکد شناسایی شده که واحد نیمه فعال و راکد از تسهیلات مذکور بهره مند می‌شوند.

عزیزی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۱۵ واحد در بخش کشاورزی و ۳۰ واحد هم در بخش صنعت استان احیا شد، گفت: برای رونق اشتغال در استان برش شهرستانی تا افق ۱۴۰۴ تهیه شده و در بخش کشاورزی ایجاد گلخانه در سطح ۲ هزار و ۳۲۴ هکتار هدف گذاری شده است.

او با بیان اینکه پنجره واحد سرمایه گذاری هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده، افزود: در پنجره واحد طرح‌های دارای مشکل مورد بررسی قرار گرفته و تصمیم نهایی اتخاذ می‌شود.

معاون اقتصادی استاندار اردبیل برگزاری ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را یادآور شد و گفت: در این ستاد هم واحدهای تولیدی دارای مشکل مورد بررسی قرار گرفته و موانع تولید هم رفع می‌شود.

در این جلسه سرمایه گذاری چند واحد تولیدی و صنعتی مورد بررسی قرار گرفت.
‏۶۰۱۶/‏۷۱۱۰