علی وحدت روز یکشنبه در آئین انعقاد قرارداد ساخت یک رام قطار مترویی برای استفاده در خطوط مترو که با حضور شهردار تهران، مدیر جهاد دانشگاهی، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی و دو شرکت فعال در زمینه واگن سازی در معاونت علمی و فناوری برگزار شد، افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان بزرگترین نهاد سرمایهگذاری خطرپذیر در این کنسرسیوم حمایت مالی دارد.
وی بیان کرد: خطوط ریلی یکی از حوزههای مورد تاکید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است و صندوق نوآوری نیز به منظور حمایت از شرکتهای دانشبنیان و حمایت هدفمند در این زمینه، ورود کرده است.
رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: حجم کل قرارداد ساخت یک رام قطار مترویی برای استفاده در خطوط مترو ۳۰۰ میلیارد تومان است که ۴۰ درصد آن توسط صندوق نوآوری و شکوفایی اعطا خواهد شد.
وحدت یادآور شد: صندوق نوآوری و شکوفایی همواره در صدد است از حوزههای فناورانه مهم حمایت کند.
مطابق ماده ۵۴ قانون برنامه ششم توسعه وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور ی موظف به انتقال فنآوری صنایع ریلی به داخل کشور است، طوری که تا پایان اجرای قانون برنامه ششم توسعه حداقل ۸۵ درصد دانش طراحی و ساخت تجهیزات مورد نیاز صنعت حمل و نقل ریلی درون شهری و بین شهری بومی شود.
بنابراین ماده، امروز قرارداد ساخت یک رام قطار مترویی برای استفاده در خطوط مترو تهران با استفاده از پتانسیلهای موجود در داخل کشور و همکاری یک طراح معتبر بینالمللی بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شهرداری تهران، جهاد دانشگاهی و شرکت راه آهن تهران و حومه، شرکت واگن سازی پارس، و چند شرکت فعال در زمینه واگن سازی منعقد شده است.