سنندج - ایرنا - رئیس حوزه هنری کردستان از برگزاری همایش نکوداشت شهید حاج ماموستا محمد شیخ الاسلام خبر داد و گفت: در این همایش آثار، دیدگاه ها، شخصیت و زندگی این شهید بزرگوار بررسی می‌شود.

امین مرادی روز یکشنبه در نشست خبری اظهار داشت: این همایش در راستای عمل به منویات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و الگوسازی برای نسل جوان با معرفی شخصیت‌های برتر دینی، علمی، فرهنگی و انقلابی جهان اسلام در سنندج برگزار می‌شود.

وی به بخش‌های این همایش اشاره کرد و افزود: بررسی آثار، دیدگاه‌ها، شخصیت و زندگی شهید، تولید فیلم مستند شیخ الاسلام کردستان و تهیه و انتشار کتاب زندگی نامه این شهید بزرگوار از جمله بخش‌های همایش است.

رئیس حوزه هنری کردستان، تهیه و تدوین کتاب شرحی بر سخنرانی‌های شهید شیخ الاسلام، تولید محتوا بر اساس روش‌ها و شیوه‌های جدید و نوین ارتباطی، برگزاری شب خاطره شیخ الاسلام کردستان با حضور چهره‌های برجسته ملی و بین المللی و نامگذاری یکی از معابر اصلی شهر سنندج به نام شهید شیخ الاسلام را از دیگر بخش‌های این همایش اعلام کرد.

وی اضافه کرد: این همایش در هفت محور شامل ماموستا شیخ الاسلام و تقریب مذاهب اسلامی، ماموستا شیخ الاسلام و سرگذشت علمی و دینی، ماموستا شیخ الاسلام و خدمات فرهنگی و اجتماعی، ماموستا شیخ الاسلام و وحدت ملی و انسجام اسلامی، ماموستا شیخ الاسلام و رهبر معظم انقلاب اسلامی، ماموستا شیخ الاسلام و حکومت اسلامی و ماموستا شیخ الاسلام و نسل جوان برگزار می‌شود.

مرادی بررسی روش، سیره و نقش شهید حاج ماموستا شیخ الاسلام در ترویج اندیشه‌های تقریبی، تلاش برای تحکیم پایه‌های وحدت و همدلی در کشور، معرفی جایگاه و شخصیت شهید حاج ماموستا محمد شیخ الاسلام در جهان اسلام و الگوسازی در بین نسل جوان را از جمله اهداف برگزاری همایش اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه فراخوان همایش نکوداشت شیخ الاسلام کردستان ۱۵ تیر اعلام می‌شود، اظهار داشت: علاقمندان تا اول آبان فرصت دارند که آثار خود را به دبیرخانه همایش واقع در حوزه هنری کردستان ارسال کنند.

همایش نکوداشت شیخ الاسلام کردستان ۲۰ آبان همزمان با هفته وحدت در سنندج برگزار می‌شود.

شهید ماموستا محمد شیخ الاسلام نماینده دو دوره مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری، در رمضان سال ۸۸ به دست عوامل تکفیری به درجه شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش در قبرستان تپه شیخ محمدباقر سنندج به خاک سپرده شد.

۷۳۴۸ / ‏‬ ۳۰۳۴