تهران - ایرنا - جلوگیری از اطاله دادرسی رویکرد جدید قوه قضاییه، سرنگونی پهپاد ترکیه ای در لیبی، گروگان گیری ۶ تبعه ترکیه در لیبی، انتقاد از تحریم های وحشیانه آمریکا علیه ایران ازسوی یک مقام یونانی، ابراز تمایل ترامپ برای توسعه روابط با روسیه، کاهش مصرف برق در استان آذربایجانشرقی با تغییر ساعت کاری ادارات و توزیع ۴۰۰ بسته لوازم خانگی و یک هزار بسته لوازم التحریر ازسوی ستاد اجرایی فرمان امام در استان ایلام از مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه یکشنبه تا صبح دوشنبه بود.

داخلی

******

تهران - سخنگوی قوه قضائیه اطاله دادرسی را یکی از گلایه‌های مردم از قوه قضائیه دانست و گفت: در حال حاضر رویکرد کلی قوه قضائیه ایجاد تحولات بزرگ در داخل این قوه و استفاده از روش‌ها و ساختارهای مناسب به منظور کاهش اطاله دادرسی در محاکم دادگستری است.

تبریز- مدیرعامل باشگاه فرهنگی، ورزشی و اقتصادی تراکتورسازی تبریز با اعتراض شدید نسبت به شعارهای تماشاگران پیروزی تهران، گفت: سازمان لیگ رفتارهای تحریک آمیز و توهین آمیز این تماشاگران را باید رصد کرده و برخورد کند.

تهران - آیین اهدای ۴۰۰ بسته لوازم خانگی و ۱۰۰۰ بسته لوازم‌التحریر به مردم سیل‌زده استان ایلام امروز (یکشنبه) با حضور معاون ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، استاندار، نماینده ولی فقیه و نمایندگان مجلس برگزار شد.

تبریز - استاندار آذربایجان شرقی، هدف از تغییر ساعت کاری ادارات و واحدهای صنعتی و تولیدی استان را تامین کمبود برق تولیدی در استان اعلام کرد و گفت: بر اساس گزارش مسئولان، تغییر ساعت کاری ادارات، تاثیر بسیار مناسبی بر روند کاهشی مصرف برق و رعایت الگوی مصرف داشته است.

کرمانشاه - رئیس هیات نظارت بر انتخابات نظام پرستاری گفت: پنجمین دوره انتخابات نظام پرستاری برای اولین بار در استان در سه حوزه کرمانشاه، اسلام آباد غرب و اورامانات ۲۱ تیرماه سال جاری برگزار می شود.

سمنان- رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه بیابانزایی یک عیب در کشور محسوب می شود گفت: باید با حفظ مراتع و مزارع از بیابانزایی جلوگیری کرد.

تهران - گابریل کالدرون گزینه سرمربیگری پرسپولیس برای توافق نهایی با این تیم وارد تهران شد.

تهران - مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امورخارجه با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: هرگونه نقل قول به نقل از" منبع آگاه، مقام آگاه یا مقامات ارشد در وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران " فاقد اعتبار است.

تهران - عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: کارمندان شهرداری می توانند در انتخابات شورایاری درمنطقه ای غیر ازمنطقه محل کار خود نامزد شوند ودرصورت انتخاب الزامی به استعفا از شغل خود ندارند.

تهران - پرواز شماره ۱۰۸۷ هواپیمای ماهان که با ۷۸ مسافر قرار بود ساعت ۲۰ و ۵ دقیقه ۹ تیرماه سال جاری از تهران عازم شیراز شود با تاخیر بیش از ۳ ساعت و ۳۰ دقیقه ای و سرگردانی مسافران در فرودگاه مهرآباد بالاخره عازم فرودگاه شیراز شد.

خارجی

*******

تهران - «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در مجادله ای لفظی با «جیم آکوستا» خبرنگار سی‌ان‌ان اذعان کرد که با دیکتاتورهای جهان بهتر از خبرنگاران آمریکایی کنار می آید.

بغداد - طرح مشکوکی که سفارتخانه آمریکا در بغداد به تازگی با عنوان «ساخت رهبران آینده عراق» از سرگرفته به اعتقاد بسیاری از صاحب نظران و رسانه‌های عراقی، بخشی از پروژه تهاجم فرهنگی ایالات متحده باهدف انحراف قشرجوان و نوجوان عراق از ارزش های اصیل فرهنگی و دینی است.

تهران - وزارت امور خارجه ترکیه نیروهای وابسته به ژنرال حفتر را که از حمایت دولت شرق لیبی برخوردار است، به گروگان گیری ۶ تبعه این کشور متهم کرد.

بیروت - وزیر امور آوارگان لبنان پس از ناکامی حمله به کاروانش گفت: برخی طرف ها در تلاش برای ایجاد بحران در استان جبل هستند.

تهران- نیروهای وابسته به ژنرال حفتر که از حمایت دولت شرق لیبی برخوردار است، اعلام کردند که یک فروند هواپیمای بدون سرنشین ترکیه را در فرودگاه «معیتیقه» واقع در شرق طرابلس هدف قرار داده اند.

بیروت - "میشل عون" رئیس جمهوری لبنان به منظور کنترل وضعیت امنیتی پس از حادثه تیراندازی به کاروان وزیر امور آوارگان،، اعضای شورای عالی دفاع را به برگزاری جلسه فراخواند.

تهران - وزارت امور خارجه ترکیه نیروهای وابسته به ژنرال حفتر را که از حمایت دولت شرق لیبی برخوردار است، به گروگان گیری ۶ تبعه این کشور متهم کرد.

آتن - «یانیس وروفاکیس» وزیرپیشین اقتصاد یونان در دولت چپگرای این کشور در قالب مقاله‌ای که روز یکشنبه در رسانه های یونان منتشر شد، تاکید کرد که تحریم‌های بی سابقه ضدایرانی آمریکا وحشیانه و محکوم به شکست است.

بیروت - ارتش لبنان از بیم بازگشت تنش به جبل، پس از حادثه تیراندازی به سمت کاروان وزیر امور آوارگان، تدابیر امنیتی را تشدید کرد و در تلاش برای جلوگیری از وخامت اوضاع در این منطقه است.

مسکو - سخنگوی رئیس جمهوری روسیه گفت که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برای نخستین بار از تمایل برای توسعه روابط واشنگتن با مسکو به طور متقابل سخن گفت که نشان می دهد او به دنبال بهبودی روابط است.

تهران - چهارغیر نظامی از جمله یک کودک شیرخوار در تجاوز هوایی بامداد دوشنبه رژیم صهیونیستی به حومه دمشق جان باختند.

تهران - سقوط یک هواپیمای خصوصی در فرودگاه شهر «آدیسون» ایالت تگزاس در آمریکا ۱۰ کشته برجای گذاشت.

نیویورک – ستون نویس تارنمای "فارن پالیسی این فاکس" سیاست فشار حداکثری علیه ایران را ناکام ارزیابی کرد و گفت: ایرانی ها هوشمند هستند و توانسته اند اقتصاد خود را سرپا نگهدارند.