جیرفت - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به کمبود امکانات در بیمارستان منوجان، بخش دیالیز این شهرستان را توسعه می دهیم تا بیماران ناچار نباشند برای مداوا به شهرستانهای دیگر مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، سعید نمکی روز دوشنبه در بدو ورود به جنوب کرمان در جمع خبرنگاران افزود: در راستای توسعه بخش دیالیز شهرستان منوجان مقرر شد ۲ دستگاه دیالیز دیگر برای این شهرستان تهیه کنیم.
وی ضمن تقدیر از استاندار کرمان و نمایندگان مردم جنوب کرمان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برای بازدید و بررسی طرح های درمانی به استان کرمان سفر کرده ام تا بتوانم از نزدیک در جریان پیشرفت پروژه های درمانی قرار گیرم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: تلاش می کنیم با راه اندازی و تقویت بخش قلب بیمارستان منوجان کاری کنیم تا خدمات بهتر و بیشتری به مردم این منطقه ارائه شود.

نمکی با بیان اینکه طرح کنترل فشار خون به خوبی در منوجان اجرا شده عنوان کرد: امیدوارم در خصوص کاهش بیماران قلبی و سرطانی شاهد اقدامات خوبی باشیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اقدامات قابل توجهی برای مناطق محروم انجام شده و بیمارستان امام حسین (ع) منوجان نیز از همین دستاوردها است.

وی ادامه داد: در سفر به استان کرمان از طرح های نیمه تمام و در حال اجرا بازدید و پروژه های تمام شده را افتتاح خواهیم کرد.

منوجان به عنوان یکی از شهرستانهای محروم جنوب کرمان ۶۰ بیمار تالاسمی و ۱۸ بیمار دیالیزی دارد که برای درمان به شهرستان کهنوج مراجعه می کنند.

وزیر بهداشت در نخستین برنامه خود به جنوب کرمان ۱۱۴ میلیارد ریال پروژه درمانی را در منوجان افتتاح و کلنگ زنی کرد.

کلنگ زنی بیمارستان جدید کهنوج و زایشگاه شهرستان رودبار جنوب نیز از دیگر برنامه های سفر وزیر بهداشت به جنوب کرمان خواهد بود.

وزیر بهداشت را در این سفر، استاندار کرمان، یحیی کمالی پور و احمد حمزه نمایندگان مردم جنوب کرمان در خانه ملت و همچنین رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و معاونان وزیر همراهی می کنند.

شهرستان منوجان با وسعتی معادل هفت هزار و ۵۰۰ کیلومتر در فاصله ۴۳۰ کیلومتری جنوب مرکز کرمان قرار دارد.

۷۴۵۰/‌۷۴۲۹‬ / ‬ ۵۰۵۴