مهاباد- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی بوکان گفت: ۶۰۰ هکتار زمین کشاورزی در این شهرستان زیر کشت پیاز رفته است.

اسکندر عبدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ارقام کشت شده پیاز در بوکان شامل پیاز قرمز آذرشهر، سفید و زرد بوده و پیش بینی می‌شود که از اراضی زیر کشت این محصول بیش از سه هزار و ۸۰۰ تن انواع پیاز برداشت و روانه بازار مصرف خانوارها شود.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد کشت پیاز در این شهرستان به صورت مکانیزه و با نوار تیپ به صورت آبیاری میکرو است، اظهار کرد: با توجه به کاهش بارندگی ها در چند سال گذشته، تبعات خشکسالی‌ها و کمبود منابع آبی، کشاورزان از آبیاری نوین برای مزارع خود استقبال خوبی داشته و مزارع خود را با شیوه‌های نوین، آبیاری می‌کنند.

وی میاندوآب، بوکان و نقده را شهرستان های فعال در تولید پیاز دانست و اضافه کرد: می‌توان با کشت این گیاه به صورت نشا که صرفه‌جویی در بذر، کاهش مصرف آب و کوتاه کردن زمان کاشت تا برداشت را به همراه دارد، زمینه کشت این ماده غذایی را توسعه داد.

مدیر جهاد کشاورزی بوکان همچنین از کشت ۲۹ هکتار سیب زمینی در مرحله نخست در این شهرستان نیز خبر داد و افزود: با برداشت جو از مزارع این شهرستان زمینه برای کشت مرحله دوم این محصول نیز آغاز خواهد شد.

عبدی پیش بینی کرد که در مرحله نخست بیش از ۱۵۰ تُن سیب زمینی از اراضی این شهرستان تولید شود.

به گزارش ایرنا، ۷۰ درصد اشتغال مردم بوکان وابسته به فعالیت‌های کشاورزی، دامداری و دامپروری است و این درصد از مردم شهرستان از این طریق امرار معاش می‌کنند.

شهرستان بوکان با ۲۱۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت از قطب‌های مهم کشاورزی در آذربایجان غربی است.

این شهرستان همچنین هر ساله مقام نخست تولید گندم آذربایجان غربی را به خود اختصاص می دهد و بر این اساس این شهرستان به انبارغله استان لقب گرفته است.

۷۵۱۰/‌۶۱۸۵/‌۲۰۹۳