جیرفت - ایرنا - نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: شفاف سازی و برخورد با کانون های فساد در مجموعه وزارت بهداشت، ارزشمند است.

به گزارش ایرنا، احمد حمزه شامگاه دوشنبه در نشست جمع بندی سفر وزیر بهداشت به جنوب کرمان افزود: وزیر بهداشت با سفر به جنوب کرمان و تحمل گرمای هوا، بزرگواری را به معنای واقعی کلمه برای ما تفسیر کرد.

وی با تاکید بر اینکه شفاف سازی و برخورد با کانون های فساد پراکنده ای که در وزارت بهداشت انجام می شود، کاری بسیار ارزشمند است اظهار داشت: پرونده الکترونیک، آرزوی دیرینه کمیسیون بهداشت و درمان بود که خوشبختانه در هفته گذشته به نتیجه رسید.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طرح بزرگ بسیج ملی فشار خون که الان در جریان است کار بزرگ و ماندگاری از دولت تدبیر و امید خواهد بود و امیدواریم در آینده، طرح سلامت روان هم در جامعه عملیاتی شود.

این نماینده مجلس گفت: در جنوب کرمان با مساحتی قریب به ۴۰ هزار کیلومتر مربع و یک میلیون نفر جمعیت، پایین ترین شاخص های بخش بهداشت و درمان را داریم و با کلنگ زنی بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی کهنوج و ساخت بیمارستانهای جدید در جیرفت و عنبرآباد امیدواریم به شاخص های بهداشت و درمان استان، نزدیک شویم.

وی افزود: یک مرکز آموزش سلامت در شهرستان کهنوج داریم که متاسفانه نمی تواند پرسنل تعهد خدمتی خود را تقویت کند و درخواست می کنیم که وزارت بهداشت از ما حمایت کند تا این مرکز تعطیل نشود.

حمزه گفت: تعداد تخت های بیمارستانهای جنوب کرمان با جمعیت موجود این منطقه تناسب ندارد و این بیمارستانها باید توسعه پیدا کنند.

وی ادامه داد: انتظار داریم وزارت بهداشت همکاری کند که تخت های بیمارستانی جنوب کرمان تا همان سقف ۹۶ تختخوابی توسعه داده شوند.

حمزه تصریح کرد: باید راه اندازی کلینیک های تخصصی در تمام شهرهای جنوبی استان کرمان در دستور کار قرار بگیرد چرا که مردم به شدت به اینگونه خدمات نیاز دارند.

وی بیان کرد: سالن ورزشی مرکز بهداشت کهنوج، نیمه کاره باقی مانده که امیدواریم حمایت شود تا بتوانیم این سالن را به نتیجه برسانیم.

نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان گفت: تاسیسات بیمارستان کهنوج تقریباً مستهلک هستند و می طلبد برای بازسازی تاسیسات این مجموعه برنامه ریزی شود.

وی بیان کرد: درخواست می کنیم بحث جذب پرسنل بومی حوزه بهداشت و درمان در دستور کار قرار بگیرد چرا که پرسنل غیر بومی پس از مدت کوتاهی به دنبال انتقالی به منطقه خود هستند.

حمزه گفت: فواصل مکانی ما در جنوب کرمان طولانی است و مردم منطقه از داشتن بخش ام آر آی محروم هستند و برای انجام چنین آزمایشاتی باید حدود ۴۰۰ کیلومتر مسافت را طی کنند.

وی تصریح کرد: متاسفانه هیچکدام از شهرهای ما در جنوب کرمان، بخش سی تی اسکن ندارند و در بحث بیماری های خاص هم با مشکلات عدیده ای مواجه هستیم.

در سفر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان کرمان عملیات اجرایی بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی شهرستان کهنوج آغاز و چهار طرح درمانی با اعتبار ۱۱۴ میلیارد ریال در منوجان افتتاح و کلنگ زنی شد.

در این سفر همچنین ستاد شبکه و مرکز بهداشت شهرستانهای رودبار جنوب و عنبرآباد به بهره برداری رسیدند.

وزیر بهداشت را در این سفر، استاندار کرمان، یحیی کمالی پور و احمد حمزه نمایندگان مردم جنوب کرمان در خانه ملت و همچنین رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و معاونان وزیر همراهی کردند.

۷۴۵۰/‌۷۴۲۹/‌‬ ۵۰۵۴