سمنان- ایرنا- سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در سمنان گفت: خادمیاران رضوی در این استان در دهه کرامت ۸۸ هزار خدمت به مردم و زائران امام هشتم ارایه می دهند.

علیرضا خسروی روز سه شنبه در نشست خبری در سالن جلسات دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان سمنان بیان کرد: پنج هزار و ۶۰۰ خادمیار رضوی در این استان فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ۱۶۵ پزشک متخصص و ۶۵ وکیل پایه یک و ۲ دادگستری نیز جزو این خادمیاران هستند، گفت: سال ۹۷ تعداد ۸۳۰ تیم پزشکی خادمیار به مناطق مختلف استان سمنان به منظور درمان و رسیدگی به وضعیت سلامت افراد نیازمند اعزام شدند.

خسروی افزود: وکیل‌های خادمیار رضوی نیز در سال ۹۷ مسؤولیت پیگیری ۳۶ مورد پرونده حقوقی افراد نیازمند را به عهده گرفتند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های خادمیاران در عرصه‌های فرهنگی، محرومیت زدایی، خادمیاری و وقف و نذروات تعریف شده است، گفت: ۱۰۸ مورد اشتغال برای افراد نیازمند توسط کمیته اشتغال و کارآفرینی نمایندگی آستان قدس رضوی در استان سمنان ایجاد شد.

سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در سمنان با اشاره به فعالیت این نمایندگی در زمینه موقوفات و نذورات رضوی، گفت: ۱۹۳ مورد ذبح گوسفند نذری و ۷۲۰ میلیون ریال وقف دام نذری سال ۹۷ در این استان انجام شد.

وی ادامه داد: توزیع ۹۷ هزار وعده غذایی در میان شهروندان و به ویژه زائران امام رضا (ع) در سال گذشته توسط خادمیاران انجام شد.

خسروی گفت: ۳۰۴ مورد به ارزش ۶ میلیارد ریال جهیزیه به نو عروسان نیازمند به منظور تأمین نیازهای اولیه زندگی نیز اهدا شد.

سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در سمنان گفت: چهار هزار و ۳۰۰ نفر نیز محرومیت زدایی شدند و بسیاری از این افراد برای زیارت امام هشتم به صورت رایگان توسط کانون‌های خادمیار در استان سمنان به مشهد مقدس اعزام شدند.

در حال حاضر ۱۰۰ کانون تخصصی و ۱۵۰ کانون محله‌ای خادمیار در استان سمنان فعالیت دارند.

۷۳۴۲ م/‏۶۱۰۳