تهران_ ایرنا_ معاون نخست وزیر ارمنستان گفت: همه توافق ها و دستاوردهای شانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی و تجاری ایران و ارمنستان به نفع دو کشور است که باید تلاش کرد اجرایی شوند.

«مهر گریگوریان» روز سه شنبه در نشست شانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی و تجاری ایران و ارمنستان در محل وزارت نیرو افزود: توافق ها در زمینه های انرژی حمل ونقل، ترانزیت، صنعت و تجارت، محیط زیست و گردشگری توافق های سودمندی محسوب می شوند.
وی از پیوستن ایران به اتحادیه اورآسیا استقبال کرد و افزود؛ اجرایی شدن این موضوع به رونق تجارت بین ایران و سایر اعضای این اتحادیه و ارمنستان کمک خواهد کرد.
گریگوریان گفت: ارمنستان تنها کشور عضو اتحادیه آورآسیا است که مرز زمینی با ایران دارد و می تواند نقش موثری در ارتباط ایران با سایر اعضای این اتحادیه داشته باشد.
معاون نخست وزیر ارمنستان افزود: اعتمادی که بر اساس سنت های مشترک فرهنگی و دینی بین دو کشور وجود دارد ضامن خوبی برای توسعه روابط اقتصادی است.
وی گفت: اطمینان دارم در آینده با کوشش های مشترک دو کشور همکاری های اقتصادی و تجاری افزایش خواهد یافت.
گریگوریان ابراز امیدواری کرد: مفاد توافق های ایجاد شده در زمان های مشخص شده به اجرا در آید تا فرصت بهتری برای توسعه روابط بین دو کشور شود.