سمنان- ایرنا- - ایرنا- رئیس اتحادیه صادر کنندگان اتاق بازرگانی استان سمنان گفت: قوانین جامع حمایت از بخش صنعت و معدن برای رونق تولید و افزایش صادرات در کشور به معنی واقعی اجرا شود.

سعید ترکمان روز سه شنبه در نشست هم اندیشی صادرکنندگان سمنان در سالن جلسات اتاق بازرگانی استان، افزود: دستکم ۱۳۰ واحد صنعتی صادرات محور در سمنان فعال است که باید برای رونق کسب و کار این واحدها تلاش های بیشتری انجام شود.
وی خاطر نشان کرد: براساس قانون می بایست دستکم ۴۰ درصد از کل تسهیلات قابل ارایه در بانک های عامل کشور به بخش صنعت و معدن اعطا شود که تاکنون این مهم محقق نشده است.
رئیس اتحادیه صادر کنندگان استان سمنان ادامه داد: در سال ۹۰ براساس آمار مراجع رسمی سهم صنعت و معدن از میزان کل تسهیلات ارایه شده در کشور ۳۱.۷ درصد بود که این رقم در سال جاری به ۲۷ درصد کاهش یافته است.
ترکمان تصریح کرد: حمایت از بخش صنعت و معدن با وجود فشارهای خارجی باید افزایش یابد و بیشتر واحدهای صنعتی کشور با مشکلات گمرکی در صادرات و واردات کالا و کمبود نقدینگی مواجه هستند.
وی افزود: تمامی نقاط سمنان در مرکز، شرق و غرب استان با برخورداری از واحدهای صنعتی بزرگ و صادراتی ظرفیت مهم برای رونق اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری هستند که باید از این منابع نهایت بهره را برد.
رئیس اتحادیه صادر کنندگان استان سمنان گفت: تحریم های ظالمانه استکبار جهانی بخش صنعت و تولید کشور را نشانه گرفته که باید با وفاق ملی برای عبور از مشکلات و فشارهای خارجی برنامه ریزی کرد.
در استان ۷۰۲ هزار نفری سمنان دست کم ۲ هزار و ۲۰ واحد صنعتی فعال است.
۷۳۳۹/۷۴۰۸