یزد- ایرنا- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس یزد می گوید: تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضروری است و باید با همکاری بخش های مختلف برای تحقق آن اقدام کرد.

سرتیپ رضا هدایتی روز سه شنبه در بازید از بنیاد نخبگان استان افزود: ترویج فرهنگ شهادت و انتقال آن به نسل های آینده جزو خواسته‌های موکد مقام معظم رهبری و مطالبه مردمی است و باید همه مراکز فرهنگی، علمی و فرهنگی برای تحقق آن اقدام کنند.

وی با اشاره به توانایی و استعداد بنیاد نخبگان استان افزود: این استعداد موهبتی خدادادی است، انتظار می‌رود در راستای مثبت از آن استفاده شود.

این مسئول فرهنگی پیشنهاد کرد که کارگاه آموزشی خاطره نگاری به میزبانی استان و مراسم تجلیل از فرهیختگان پیشکسوت علمی و دفاع مقدس با همکاری بنیاد نخبگان برپا شود.

به گفته هدایتی رزمندگان یزدی در دوران هشت سال دفاع مقدس نقشی اساسی در پیروزی بر دشمن داشتند و باید به نحو مناسب در پاسداشت آنها اقدام کرد.

در این دیدار رییس بنیاد نخبگان یزد، امنیت امروز را مدیون مجاهدت‌های رزمندگان و شهدا دانست و گفت: سردار شهید رهنمون در زمان خود از این نخبگان بود.

سید مهدی کلانتر افزود: دانش آموزان، دانشجویان، افراد خاص و عموم مردم در بخش‌های ادبی، هنری، علمی، اقتصادی جامعه مخاطب بنیاد نخبگان هستند.

استان یزد ۵۰ هزار رزمنده بسیجی دارد و ۳۰۰ هزار نفر عضو تشکل های مختلف بسیج هستند.

جمعیت استان بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ یک میلیون و ۱۳۸ هزار جمعیت دارد.

۷۵۳۶/‏‬ ۲۰۴۷