مهرالله رخشانی مهر روز چهارشنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی ساخت سه مجموعه آموزشی در شاهرود، نوسازی مدرسهها را بخشی از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: به این ترتیب مدرسههای دارای کلاس کمتر برچیده و در قالب یک مجتمع بزرگ آموزشی فعالیت میکنند تا علاوه بر کاهش هزینهها، شادابی و نشاط دانش آموزان نیز افزایش یابد.
وی پیگیری برای تکمیل طرحهای نیمه تمام را یکی از اولویتهای وزارت آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: از سال ۹۱ تاکنون ۵۴ طرح آموزشی در کشور به دلیل کمبود اعتبار نیمهکاره مانده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به تخریبی بودن ۴۸ درصد مدرسههای شاهرود اظهار داشت: این آمار نگران کننده از میانگین کشوری نیز بیشتر است و حل این مشکل پیگیری بیشتری نیاز دارد.
رخشانی مهر به آغاز نوسازی مدرسههای کشور از سال ۶۸ اشاره و اضافه کرد: در زلزله کرمانشاه ۷۸ مدرسه ترک برداشت که ساخت این تعداد مدرسه هم به پیش از انقلاب باز میگردد.
وی ادامه داد: در حادثه سیل امسال هم هیچیک از مدرسههای نوساز تخریب نشد و تنها مشکل موجود ورود گل و لای به مدرسهها بود.
سید حسن حسینی شاهرودی نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین از اجرای ۱۰ طرح آموزشی با اعتبارات دولتی در این شهرستان خبر داد و گفت: ۱۲ طرح دیگر نیز با کمک خیران اجرایی شده و بدین ترتیب تحول خوبی در حوزه آموزش و پرورش رخ خواهد داد.
امروز همچنین با حضور رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، ساخت مجتمع آموزشی ۳۶ کلاسه شهرک کوثر شاهرود آغاز شد. برای ساخت این مجتمع ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
کلنگ زنی ساخت هنرستان فنی و حرفهای و آموزشگاه ۱۸ کلاسه مسکن مهر شاهرود هم از دیگر برنامههای امروز رئیس سازمان نوسازی مدارس در سفر به این شهر بود.
۷۳۵۹/۷۴۰۸/۶۱۶۷