تهران- ایرنا- رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: سه هزار و ۷۵۵ داوطلب در پلدختر، گمیشان و آق قلا در آزمون سراسری سال ۹۸ شرکت می‌کنند.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا، به گفته «ابراهیم خدایی» در شهرستان معمولان و پلدختر ۵۱ نفر در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، در گروه آزمایشی علوم تجربی یک هزار و ۱۱۶ نفر، در گروه آزمایشی علوم انسانی ۳۵۱ نفر، در گروه آزمایشی هنر ۶۲ نفر و در گروه آزمایشی زبان ۶۸ نفر شرکت کرده اند که در کل، یک هزار ۶۷۸ نفر در این دو شهرستان داوطلب شرکت در کنکور هستند.
در روستای آق قلا ۷۱ نفر در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، ۷۴۶ نفر در گروه آزمایشی علوم تجربی، ۴۴۳ نفر در گروه آزمایشی علوم انسانی، ۱۰ نفر در گروه آزمایشی هنر، ۱۸۸ نفر در گروه آزمایشی زبان و در کل یک هزار و ۴۵۸ نفر در این روستا آزمون می دهند.
در منطقه گمیشان ۲۷ نفر در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، ۲۴۰ نفر در گروه آزمایشی علوم تجربی، ۲۷۲ نفر در گروه آزمایشی علوم انسانی، ۸ نفر در گروه آزمایشی هنر، ۷۲ نفر در گروه آزمایشی زبان و در کل ۶۱۹ نفر در این آزمون شرکت می کنند.
همچنین با توجه به آمار پایین داوطلبان معمولان که در کل ۴۸ نفر هستند، آزمون داوطلبان این بخش در پلدختر برگزار می شود.

بر اساس برنامه زمان بندی شده آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه‌های آزمایشی ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح پنجشنبه ۱۳ تیرماه، آزمون داوطلبان گروه هنر در بعدازظهر پنجشنبه ۱۳ تیر، آزمون داوطلبان گروه علوم تجربی در صبح جمعه ۱۴ تیر و آزمون داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در بعدازظهر جمعه ۱۴ تیر ۹۸ در ۳۸۱ شهرستان و بخش مختلف کشور و ۵۱۸ حوزه امتحانی برگزار خواهد شد.

از تعداد یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۵ داوطلب ثبت نام کننده تعداد ۶۴۸ هزار و ۸۴۵ نفر معادل ۵۷.۹۸ درصد داوطلبان و ۴۷۰ هزار و ۱۷۰ نفر معادل ۴۲.۰۲ درصد داوطلبان مرد هستند.