شیراز-ایرنا-باغی واقع در کوچه ۴۸ بلوار چمران شیراز عصر چهارشنبه دچار آتش سوزی شد، این دومین باغی بود که در هفته جاری دچار حریق شده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز شامگاه چهارشنبه به خبرنگاران گفت: در ساعت ۱۹:۵۶ دقیقه چهارشنبه ۱۲ تیرماه در پی وقوع آتش سوزی در یکی از باغات بلوار چمران، شهروندان طی تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ درخواست کمک کردند که ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز بلافاصله نیروهای عملیات ایستگاه های ۱۵ و ۲۰ را به محل حادثه اعزام کرد.

محمد هادی قانع افزود: دراین حادثه قسمتی از علف های خشک باغ به علت نامشخصی دچار آتش سوزی شد که با توجه به وجود علف و بوته های خشک فراوان دراین مکان، شعله های آتش به سرعت در حال گسترش بود به طوری که هر آن احتمال می رفت آتش به کوهستان و درختان و فضای سبز مجاور باغ نیز سرایت کند.

وی با اشاره به اینکه آتش سوزی در حال سرایت به درختان و کوهستان مجاور باغ بوده، اظهار داشت: آتش نشانان بی درنگ با استفاده از لوله های آب پرفشار آتش نشانی از جهات مختلف مشغول خاموش کردن شعله های آتش شده و با مهار به موقع آتش از سرایت آن به نقاط دیگر اعم از کوهستان اطراف جلوگیری کردند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی در مورد علت بروز این حادثه گفت: آتش نشانان پس از لکه گیری کامل محل آتش سوزی و دادن تذکرات ایمنی لازم به مأموریت خود پایان دادند و کارشناسان آتش نشانی منطقه درحال تحقیق و بررسی دلایل وقوع این آتش سوزی هستند.

این دومین باغی بود که در این بلوار طی هفته جاری دچار حریق شده است.

آتش سوزی اولین باغ شیراز در هفته جاری

یکی از باغ های گروه یک شیراز واقع در بلوار چمران این شهر، ظهر یکشنبه نهم تیرماه دچار حریق و حدود سه هکتار از این باغ نابود شد.

براساس قوانین، باغات گروه یک به آن دسته از باغ‌های شیراز گفته می‌شود که به هیچ وجه اجازه تغییر کاربری آنها داده نمی‌شود.

باغ های شیراز جز هویت طبیعی این شهر محسوب می شوند که در ده ساله اخیر وسعت این باغ ها از حدود سه هزار هکتار به کمتر از هزار هکتار کاهش پیدا کرده و به جای آن آسمان خراش‌های متعددی سبز شده است.

۹۸۷۳ / ۲۰۲۷