سنندج- ایرنا - آزمون سراسری سال ۹۸ از امروز پنجشنبه با رقابت داوطلبان پنج گروه آزمایشی علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی و هنر و زبان خارجه و با حضور ۲۹ هزار و ۵۲۴ داوطلب در استان کردستان آغاز شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد شرکت کننده ۲ هزار و ۳۹۴ نفر در گروه آزمایشی ریاضی، ۱۵ هزار و ۷۲۰ نفر در گروه آزمایشی علوم تجربی و پنج هزار و ۹۴۷ نفر در گروه آزمایشی علوم انسانی با هم به رقابت می پردازند.

رشید قربانی افزود: همچنین یک هزار و ۶۶۳ داوطلب در گروه آزمایشی هنر و سه هزار و ۷۰۰ نفر در گروه آزمایشی زبان های خارجه رقابت می کنند.

وی با بیان اینکه در کنکور سراسر سال ۹۷ تعداد شرکت کنندگان استان ۲۶ هزار و ۳۱۶ نفر بود، اضافه کرد: تعداد داوطلبان شرکت کننده امسال سه هزار و ۲۰۸ نفر نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

براساس زمان بندی های انجام شده آزمون گروه علوم انسانی، علوم ریاضی و فنی صبح پنجشنبه، گروه هنر عصر پنجشنبه، علوم تجربی و زبان های خارجی نیز به ترتیب صبح و عصر جمعه برگزار خواهد شد.

کنکور سال ۹۸ با ۲ آزمون جداگانه (دو مجموعه سوال) شامل یک مجموعه برای دانش آموزان نظام قدیم و یک مجموعه سوال نیز برای دانش آموزان نظام جدید (۳.۳.۶) برگزار می‌شود.

۷۳۴۸/‌۹۱۰۲