تهران - ایرنا - "عبدالقادر بن صالح" رئیس جمهوری موقت الجزایر اعلام کرد که گروهی متشکل از شخصیت‌های مستقل را موظف کرده تا به منظور فراهم آوردن شرایط برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در اسرع وقت رهبری "کنفرانس گفت و گوی ملی" را برعهده بگیرند.

به گزارش روز پنجشنبه روزنامه "الشروق" الجزایر، عبدالقادر در سخنرانی خود به مناسبت پنجاه و هفتمین سالروز استقلال این کشور در پنجم ژوئیه سال ۱۹۶۲ که در شبکه تلویزیونی رسمی الجزایر پخش شد، این مطلب را ابراز داشت.

رییس جمهوری موقت الجزایر گفت: اعضای تشکیل دهنده شخصیتهای مستقل، به هیچیک از احزاب سیاسی الجزایر گرایش ندارند و در صدد ثبت نام در از انتخابات نیستند و در جامعه از جایگاه معنوی قابل اعتبار برخوردارند و با اختیارات تام گفت وگوی ملی در کشور را سازماندهی خواهند کرد و تمامی شرایط لازم برای داشتن یک انتخابات آزاد، سالم و قانونمند را مورد بررسی قرار خواهند داد.

بر اساس این گزارش، ارتش الجزایر بر لزوم سرعت بخشیدن به روند برگزاری انتخابات قانونمند ریاست جمهوری که بتواند با تمامی مسائل ملی مطرح شده در صحنه کنونی این کشور به تعامل بپردازد، اصرار دارد.

"احمد قاید صالح" رئیس ستاد مرکزی ارتش الجزایر با هر گونه راه حلی خارج از چارچوب قانون اساسی این کشور اعلام مخالفت کرده است.

از سوی دیگر مردم الجزایر آماده می‌شوند تا فردا در بیستمین جمعه متوالی و مصادف با پنجم ژوئیه عید استقلال این کشور برای برگزاری تظاهرات مردمی به خیابان‌ها بیایند.

به دنبال اعتراضات گسترده در الجزایر، "بوتفلیقه" رییس جمهوری این کشور مجبور به کناره گیری از قدرت شد و مجلس الجزایر عبدالقادر را تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور جایگزین وی کرده است.