پکن- ایرنا- آزمون سراسری سال ۹۸ ورود به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی امروز جمعه در مجتمع آموزشی امام خمینی(ره) پکن برگزار شد.

مدیر مجتمع آموزشی امام خمینی (ره) پکن در این زمینه گفت: آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌های کشور با حضور ۴ داوطلب شامل ۲ پسر و ۲ دختر در سه رشته تحصیلی از ساعت ۹ صبح به وقت محلی آغاز شد.

"شهرام منصوری" افزود: این آزمون در سه گروه آزمایشی علوم انسانی، علوم تجربی و زبان های خارجی در حال برگزاری است.

 

سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین هم بعد از بازدید از نحوه برگزاری این آزمون به خبرنگار ایرنا گفت: با هماهنگی سازمان سنجش سئوالات کنکور به موقع دریافت و بر اساس دستورالعمل های ارایه شده و با حضور نمایندگان قانونی، باز شد و به موقع در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.

"محمد کشاورز زاده» گفت: تمام شرایط برای برگزاری کنکور در آموزشگاه امام خمینی (ره) پکن فراهم است.

در سال تحصیلی جاری ۷۰ دانش آموز در مجتمع آموزشی آمام خمینی (ره) پکن در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم مشغول به تحصیل بودند.

تعدادی از ناظران از مجتمع آموزشی امام خمینی (ره) به همراه نماینده سفارت جمهوری اسلامی ایران و نماینده تام الاختیار سازمان سنجش بر روند اجرای آزمون ها بر اساس ضوابط و مقررات نظارت داشتند.

کارنامه اولیه این آزمون دهه دوم مردادماه و نتایج نهایی نیز در نیمه دوم شهریورماه منتشر می‌شود.

سازمان سنجش در گزارشی، آمار داوطلبان ثبت نام کننده برای رقابت در کنکور امسال را یک میلیون و ۱۱۸ هزار و ۹۵۲ نفر اعلام کرد که به تفکیک ۶۴۸ هزار و ۸۴۵ تن از آنها دختر و ۴۷۰ هزار و ۱۰۷ تن نیز پسران هستند.

کلید اولیه سؤالات آزمون سراسری (داخل کشور) از ساعت ۲۱ روز یکشنبه ۱۶ تیرماه و کلید اولیه سوالات خارج از کشور بعد از ظهر چهارشنبه ۱۹ تیرماه از طریق سایت سازمان سنجش قابل روئیت است.