اراک – ایرنا – نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: اتکا به داشته ها و ظرفیت های داخلی راه عبور از مشکلات اقتصادی و بی اثر کردن توطئه های شوم دشمنان است.

به گزارش ایرنا، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» در خطبه‌های نماز جمعه اراک افزود: کشور باید به سمت رونق تولید و صنعت حرکت کند و تکیه بر حوزه دانش فنی و دستاوردهای فناوری نو بومی شده باید محور این فعالیت ها قرار گیرد.

وی اظهار داشت: استان مرکزی چهارمین قطب صنعت کشور است و وجود سه هزار واحد صنعتی در این استان فرصتی است که باید غنیمت دانسته شود و با برنامه و حمایت های مؤثر رونق اقتصادی در این خطه روز به روز بیشتر شود.

امام جمعه اراک گفت: دولت، دانشگاه‌ها، مراکز علمی و تحقیقاتی در قبال رشد و پویایی صنایع وظایفی برعهده دارند که عمل به آن می‌تواند بالندگی صنایع را به همراه داشته باشد.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: کشور نباید با واردات کالا اداره شود چراکه این مهم به پایه و اصل اقتصاد آسیب جدی وارد می‌کند.

وی اظهار داشت: بومی سازی فناوری تکلیف جدی امروز است و باید با اتکا به سرمایه های خودی دشمنان را مایوس کرده و با توسعه صادرات اقتدار کشور را چندین برابر افزایش داد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش ادامه گفت: حج نسخه منحصر به فرد جامعه اسلامی است و در این فریضه معنوی ۸۶ هزار ایرانی حضور دارند که یک هزار و ۴۰۰ نفر از استان مرکزی در قالب ۱۱ کاروان را شامل می‌شود.

آیت الله دری نجف آبادی اظهار داشت: دولت آل سعود وظیفه دارد نظم و امنیت را در مناسک حج برقرار و از امنیتی کردن آن بپرهیزد.

نماز عبادی سیاسی روز جمعه در ۳۳ نقطه استان مرکزی برگزار می‌شود.

۶۹۹۱/‏۶۰۱۳/‏