تهران - ایرنا - سرمربی تیم والیبال دانشجویان ایران، گفت: فرانسه حریف ناشناخته ای است، اما می دانیم که همه تیم‌ها با آمادگی بالا در یونیورسیاد شرکت کرده اند.

«علی پورعروجی» امروز (جمعه) در آستانه آغاز رقابت های والیبال سی امین یونیورسیاد، اظهار داشت: اگر درپی رسیدن به قهرمانی هستیم باید در دیدار نخست مقابل فرانسه به پیروزی برسیم.

وی در خصوص آمادگی بازیکنان، گفت: تمرینات خوبی در تهران داشتیم و روند آماده سازی تیم با وجود کمی وقت، خوب بود. در حال حاضر بازیکنان از هر نظر آماده هستند و جز سرماخوردگی «حمید حمودی» دیگر نفرات در بهترین شرایط هستند.

این مربی افزود: در گروه سختی هستیم پس باید با کمترین اشتباه بازی کنیم و تیمی برنده است که به این نکته توجه کند، زیرا یونیورسیاد مصاف بهترین ها است.

پورعروجی در مورد میزبانی ایتالیا، گفت: ضعف هایی وجود دارد به طور مثال فاصله هتل تا سالن تمرین یا مسابقات خیلی زیاد است و این باعث خستگی بازیکنان و کاهش کارایی آنان می شود.

وی افزود: سیستم تهویه و خنک کننده سالن مشکل دارد و این مساله باز هم بر عملکرد بازیکنان تاثیر منفی دارد، اما این شرایط برای تمام تیم های شرکت کننده یکسان است بنابر این نمی تواند دلیلی بر توجیه عملکرد ورزشکاران در هر شرایطی باشد.

سرمربی تیم والیبال دانشجویان در خصوص انجام بازی تدارکاتی در ایتالیا، گفت: کادر فنی مذاکراتی با برخی تیم های حاضر در این رقابت ها از جمله ژاپن انجام داد، اما این مذاکرات بی نتیجه بود و دیداری انجام نشد.

پورعروجی گفت: ورزشکاران با همدلی و انگیزه زیاد به ایتالیا آمده اند تا قهرمانی ۲ سال پیش را تکرار کنند. برد و باخت در وررش اجتناب ناپذیر است و ما هدف مان انجام بازی های جوانمردانه است.

تیم والیبال دانشجویان ایران در این رقابت ها در گروه سوم با تیم های برزیل، لهستان، فرانسه و کانادا هم گروه است و قرار است امشب (جمعه) در نخستین گام به مصاف تیم فرانسه برود.

سی امین دوره یونیورسیاد دانشجویان جهان به میزبانی ایتالیا از ۱۲ تیرماه آغاز شده و تا ۲۳ تیرماه ادامه دارد.

در این رقابت ۶ هزار ورزشکار از بیش از ۱۰۰ کشور جهان حضور دارند.

کاروان ایران در چهار رشته والیبال، تیراندازی، تیروکمان و تکواندو رقابت می‌کنند و در این دوره ۴۱ ورزشکار ایرانی به مصاف رقیبان می روند.