تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی جودو نابینان و کم بینایان می گوید: ۲ سهمیه ایران برای رقابت های المپیک ۲۰۲۰ قطعی شده اما لازمه حضور قدرتمند در توکیو، حضور در تورنمنت های بین المللی برای افزایش رنکینگ این نفرات است.

«محمد رضا حاج یوسف زاده» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: کسب سهمیه با کسب مدال ۲ مقوله متفاوت است و تا جایی اطلاع دارم اولویت کمیته ملی پارالمپیک برای اعزام‌ها کسب مدال است. جودو نابینایان با توجه به عملکردی که در جاکارتا داشت یکی از امیدهای کسب مدال در توکیو به شمار می‌رود اما در راه رسیدن به مدال پارالمپیکی موانعی وجود دارد.

او با بیان اینکه برای موفقیت در لازم است در دورهای اول رقابت قرعه راحت‌تری نسبت به رقبا داشته باشیم افزود: هم اکنون «محمدرضا خیرالله زاده» و «وحید نوری» با رنکینگ یک و ۶ حضورشان در پارالمپیک قطعی است زیرا ۱۲ نفر برتر هر وزن به این رقابت‌ها اعزام می‌شوند. اما اگر در رقابت‌های جهانی سال ۲۰۲۰ که در کانادا برگزار می‌شود حضور پیدا نکنیم بدون شک رنکینگ‌ها پایین خواهد رفت و قرعه این ۲ جودو کار سخت‌تر می‌شود.

سرمربی تیم جودو نابینایان ادامه داد: برای برون رفت از این مشکل باید یک جلسه با مسؤولان کمیته ملی پارالمپیک داشته باشیم و تمام دغدغه‌ها را به این کمیته انتقال دهیم. البته در چند ماه آینده رقابت‌های قهرمانی آسیا در پیش رو داریم که از هم اکنون برای حضور در آن اردوهای آماده سازی در جریان است.

حاج یوسف زاده در پایان تاکید کرد: توجه به رشته جودو به عنوان یکی از رشته‌های مدال آور در بازی‌های آسیایی ضمن آنکه می‌تواند در جایگاه ایران در رقابت‌های آسیایی تأثیر داشته باشد ابزاری است که روحیه را به نابینایان و کم بینایان تزریق و آنان را برای ادامه فعالیت در این رشته امیدوار می‌کند.

تیم ملی جودو نابینایان و کم بینایان ایران در رقابت‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا به کسب ۲ مدال طلا، ۲ نقره و سه برنز در بخش انفرادی و تیمی یکی از رشته‌های موفق کاروان ورزشی ایران بود.