مهاباد- ایرنا- نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار در بودجه امسال با لحاظ ردیف بودجه جداگانه برای ساماندهی و زیباسازی ساحل زرینه‌رود میاندوآب اختصاص یافت.

جهانبخش محبی‌نیا روز شنبه در حاشیه بازدید از طرح ساماندهی زرینه رود اظهار کرد: علاوه بر آن، استاندار آذربایجان‌غربی نیز در سفر اخیر خود به این شهرستان قول اختصاص ۵۰ میلیارد ریال را برای اجرای این طرح از محل اعتبارهای استانی را داده است.
وی افزود: همچنین از محل اعتبارهای بازآفرینی شهری از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان ۲۰ میلیارد ریال به همین منظور اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه ۲۰ میلیارد ریال نیز از محل اعتبار توازن منطقه ای به این پروژه تخصیص یافته است، گفت: در شرایط مالی که کشور و شهرداری‌ها با آن مواجه هستند، از این میزان اعتبار باید بیشترین استفاده را انجام داد.
«محبی‌نیا» با بیان اینکه این طرح آینده مناسبی را از نظر گردشگری برای میاندوآب رقم زده و زمینه رضایتمندی مردم این شهر را فراهم خواهد کرد، افزود: اجرای این طرح مهم علاوه بر داشتن جنبه زیباسازی و گردشگری، در ایمن‌سازی زرینه‌رود در محدوده شهر میاندوآب نیز نقش مهمی خواهد داشت.
ساحل‌سازی زرینه‌رود یکی از بزرگترین طرح‌های عمران شهری در شمال غرب کشور به شمار می‌رود که اجرای آن از آرزوهای مهم و دیرینه مردم میاندوآب است؛ این طرح در سه فاز و در مجموع به طول ۷.۲ کیلومتر از پل ستارخان شروع می‌شود و تا کوی امام علی (ع) ادامه خواهد یافت.

میاندوآب دارای سه رودخانه قوروچای، سیمینه رود و زرینه رود است که از داخل و حاشیه این شهر عبور می کند.
سیمینه رود یکی از رودهای مهم آذربایجان‌غربی است که از کوهستان های بوکان، سقز، بانه و شمال عراق سرچشمه می‌گیرد و پس از عبور از شهرهای بوکان و میاندوآب به دریاچه ارومیه می‌ریزد.
زرینه‌رود نیز به طول ۲۳۰ کیلومتر طولانی‌ترین رودخانه‌های آذربایجان غربی است که در طول مسیر خود از شاهین دژ و میاندوآب عبور کرده و به دریاچه ارومیه می‌ریزد.
رودخانه قوروچای نیز پس از گذر از روستاهای واقع شده در جنوب شرقی بخش باروق به رودخانه زرینه‌رود میاندوآب می‌ریزد.
میاندوآب با بیش از ۲۷۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.

۹۸۷۱/۶۱۸۵/‌۲۰۹۳