ارومیه - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی‌ گفت: نخستین جشنواره "رسانه، مرز و مرزنشینی" به همت این اداره‌کل با همکاری خانه مطبوعات استان در ارومیه برگزار می‌شود.

حجت الاسلام ناصر خدایاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جشنواره "رسانه، مرز و مرزنشینی" با هدف تبادل تجارب و ارتقای سطح کیفی و کمی رسانه‌های استان‌های مرزی در ۲ بخش اصلی مختص استان‌های نوار مرزی کشور و بخش ویژه رسانه‌های آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود.

وی "مرز و تبادلات فرهنگی"، "مرز و امنیت"، "مرز و اقتصاد با تکیه بر اقتصاد مقاومتی"، "مرز و توسعه" و "مرز و آسیب‌های اجتماعی" را محورهای جشنواره در بخش اصلی برشمرد و گفت: محورهای جشنواره در بخش ویژه هم مختص رسانه‌های استان است که آزاد خواهد بود.

وی اظهار داشت: آثاری در جشنواره شرکت داده می‌شوند که از اول خردادماه سال ۱۳۹۶ تا اول مهرماه سال ۱۳۹۸ در رسانه‌ها منتشر شده و به تایید مدیرمسوول نشریه برسد.

وی افزود: هر شرکت کننده مجاز به ارسال حداکثر ٢ اثر در بخش‌های سرمقاله و یادداشت، خبر، عکس خبری، گزارش و مصاحبه است.

حجت الاسلام خدایاری مهلت ارسال آثار را تا ٣٠ مهرماه ٩٨ اعلام کرد و افزود: به آثاری که بعد از این تاریخ ارسال شوند، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: همه آثار باید دارای مشخصات کامل، نام رسانه و شهر محل نشر باشد بنابراین آثار فاقد نام، مورد رسیدگی قرار نمی‌گیرند مگر آنکه اثر توسط مدیرمسوول تایید شده باشد.

وی ادامه داد: به نفر اول ٢٠ میلیون ریال، نفر دوم ١٥ میلیون ریال و نفر سوم ١٠ میلیون ریال جایزه نقدی اعطا می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به آدرس resaneh.marz@gmail.com یا به دبیرخانه به آدرس ارومیه، خیابان برق، خیابان امنیت طلب، کوی نیکان، خانه مطبوعات آذربایجان‌غربی ارسال کنند.

۸۱۳۵/‌۲۰۹۳