شهرکرد- ایرنا- مانور اطفاء حریق در عرصه‌های ملی، جنگلی و مرتعی استان چهارمحال وبختیاری روز شنبه در حوضه آبخیز منطقه "دوراهان" شهرستان بروجن برگزار شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: این مانور با حضور نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان‌های استان و همکاری پروژه جایگاه به مدت یک روز برگزار شد.

علی محمدی مقدم روز شنبه در حاشیه برگزاری این مانور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مانور به منظور توان افزایی نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی، بازآموزی استفاده از وسایل و تجهیزات اطفا حریق از جمله فلاکس بک‌های شخصی، دمنده و همچنین تجهیزات اطفا حریق و افزایش توان و سرعت در مواقع بحران برگزار شد.

وی با تاکید بر بحث فرماندهی و مدیریت بحران در زمان آتش سوزی در عرصه‌های مختلف افزود: در زمان بحران مدیریت نیروهای بومی، محلی، امدادی و یگان حفاظت منابع طبیعی برای افزایش سرعت عمل و کاهش خسارت مهم است.

وی اظهار داشت: افزایش توان نیروهای عملیاتی و شناسایی نقاط ضعف، قوت، بررسی کمبودها و کاستی‌ها و ابزارآلات و نیروی مورد نیاز از دیگر اهداف برگزاری این مانور بود.

محمدی مقدم افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۸ مورد آتش سوزی در ۳۵ هکتار از عرصه‌های ملی، مرتعی، جنگلی استان رخ داده است که می‌توان با مدیریت دقیق میزان آتش سوزی و همچنین میزان خسارت را کاهش داد.

در این مانور با یک آتش سوزی فرضی توان عملیاتی نیروهای خودروی و عملیاتی یگان حفاظت منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری ارزیابی شد.

حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از مساحت چهارمحال و بختیاری معادل ۸۶.۴ درصد عرصه منابع ملی شامل جنگل و مرتع است که از این میزان حدود ۳۰۷ هزار هکتار را پوشش جنگلی تشکیل می‌دهد.

۷۳۶۰/‏۶۰۲۱