زنجان - ایرنا - ۹۴ درصد فضای سبز این شهر با آب خام و ۶ درصد باقمیانده با آب آشامیدنی شهری آبیاری می‌شود که طبق برنامه ریزی مسئولان شهری، این رقم به حداقل کاهش خواهد یافت.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای شهری شهرداری زنجان روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: شهرداری زنجان با توجه به شرایط کنونی، موضوع آب را جدی گرفته است و بر اساس بخشنامه‌های اعلام شده آبیاری فضای سبز در تابستان امسال به شکل بهینه ای انجام می‌شود.

سجاد خانمرادی افزود: بر این اساس از ۱۵ تیر جاری آبیاری و فعالیت کارگران فضای سبز از ساعت چهار بامداد تا ۱۱ صبح و عصرها نیز از ساعت ۱۶ تا ۱۹:۳۰ انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: بنابراین در بین ساعات ۱۲ ظهر تا ۱۶ بعدازظهر آبیاری فضای سبز انجام نمی‌شود و در این خصوص شیوه‌های مکانیزه نیز در نظر گرفته شده است.

این مسئول ادامه داد: در صورت مشاهده هدر رفت آب در فضای سبزی شهری، تذکر لازم به کارگر خاطی داده و در صورت تکرار این موضوع برخوردهای لازم نیز انجام می‌شود.

به گفته خانمرادی با توجه به بارش‌های خوب امسال و با جذب نیروهای لازم اقداماتی برای بهبود فضای سبز و رفع زردی و یا کچلی چمن‌ها انجام و نسبت به آبیاری بهینه نیز توجه ویژه ای شده است.

وی یادآوری کرد: طبق مصوبه شورای شهر در رفوژ های وسط معابر کاشت چمن انجام می‌شود و این سازمان در حد امکان به دنبال کاهش سطح چمن در فضای سبز شهری به دلیل مصرف بالای آب مورد نیاز است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای شهری شهرداری زنجان خاطر نشان کرد: بر این مبنا در پارک‌های جدیدالاحداث فقط بین ۲۵ تا ۳۰ درصد کاشت چمن اعمال و مابقی از نهاده های گیاهی استفاده می‌شود.

به گزارش ایرنا، شهر زنجان به عنوان مرکز استان با چهار منطقه شهرداری ۴۳۰ هزار نفر جمعیت دارد.

۹۶۴۶/‏۶۰۸۵