تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۰

گرگان - ایرنا - هفته نامه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی "گلستان فردا" در شماره جدید خود به موضوع واگذاری تیم دارایی گز تنها نماینده فوتبال استان در لیگ دسته دو پرداخته و خواستار حمایت همه جانبه از این تیم شد.

روح الله هراتی مدیر مسؤول این نشریه نوشت؛ تیم فوتبال دارایی گز با کسب عنوان نایب قهرمانی رقابت‌های لیگ دسته سوم، جواز صعود به لیگ دسته دوم را کسب کرد اما هزینه بالای حضور در لیگ ادامه حضور این تیم در رقابت‌های لیگ دسته دوم را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

تیمی که طی سه سال گذشته با کمک‌های مردمی و حمایت اهالی دهستان گز و کمک چند شخص حقیقی و حقوقی افتخار نصیب استان گلستان کرد، چشم انتظار حمایت و مساعدت استاندار جدید گلستان هم هست.

تیمی که به گفته مدیرعاملش تا امروز تنها با تکیه بر منابع مالی دلسوزان و علاقه مندان در منطقه سر پا مانده به نظر می‌رسد حال برای حضور در رقابت‌های لیگ دسته دوم به کمکی فراتر از این مبالغ قطره چکانی نیاز داشته باشد.

مدیرعامل باشگاه ورزشی دارایی گز می‌گوید که اگر هیأت مدیره این تیم تاکنون به فعالیت خود ادامه داده اند صرفاً برای خدمت به نسل جوان و خدمت به فوتبالیست‌ها و فوتبال دوستان منطقه است چرا که هیچیک از آنها جویای نام و عنوان نبوده و هر یک به تنهایی از موقعیت اجتماعی ارزشمندی برخوردارند.

محمد ذبیحی ادامه می‌دهد: پیشرفت و موفقیت تیم فوتبال دارایی گز مدیون هیأت مدیره‌ای است که بی هیچ چشمداشت و تنها بر اساس دغدغه‌های موجود به فعالیت پرداخت.

وی اضافه کرد: تیم دارایی گز رقابت‌های خود را از سوپر لیگ استان شروع کرد و با کار منسجم و برنامه ریزی صحیح فعالیت خود را ادامه داد.

ذبیحی گفت: همه هزینه‌های این تیم طی سه سال گذشته از محل کمک‌های مردمی و جیب شخصی هیأت مدیره و البته کمک چند شخص و واحد تولیدی و دستگاه دولتی صورت گرفت که حاصل این حمایت‌ها، قهرمانی تیم در رقابت‌های سوپر لیگ بود.

وی اظهار داشت: هرچند در زمان قهرمانی در این رقابت‌ها همه خوشحال بودند اما هیأت مدیره و کادر فنی تیم هم خوشحال بود و هم ناراحت زیرا نگرانی‌هایی برای ادامه مسیر وجود داشت.

مدیرعامل باشگاه ورزشی دارایی گز تاکید کرد: در لیگ دسته سه کشور نیز این تیم علیرغم همه کمبودها حضور یافت و با همت و تلاش و انسجام هیأت مدیره و با تکیه بر حمایت مردم منطقه موفق شد مرحله اول لیگ سه را با موفقیت پشت سر بگذارد.

ذبیحی افزود: ارزش این کار زمانی روشن می‌شود که بدانید تیم‌های قدرتمند با امکانات و منابع مالی قوی‌تر در لیگ دسته سه کشور حضور داشتند.

وی یادآور شد: استاندار وقت مصوب کرده بود ۳۳۰ میلیون تومان به تیم دارایی گز تزریق شود که با پیگیری‌های انجام شده از این میزان تنها ۱۰۰ میلیون تومان محقق شد و حال باشگاه دارایی گز مبالغی را به بازار، کادر فنی و بازیکنان تیم بدهکار است.

ذبیحی گفت: تا چندی پیش دغدغه مدیران استان گلستان این بود که امتیاز یک تیم برای حضور در رقابت‌های لیگ دو خریداری شود که ما به عنوان هیأت مدیره دارایی گز اعلام کردیم یک سوم از مبلغی که برای خرید امتیاز تیم درنظر گرفته شده را به این تیم تزریق کنند و این تیم سهمیه لیگ دو را کسب خواهد کرد که این اتفاق هم افتاد.

مدیرعامل باشگاه دارایی گز خاطرنشان کرد: اکنون وظیفه هیأت مدیره تیم سنگین‌تر از گذشته شده و باید با تلاش مضاعف نسبت به تأمین منابع مالی اقدام کند چرا که با ۵۰۰ میلیون تومان نمی‌توان در لیگ دو حضور یافت!

وی افزود: برنامه‌های این تیم برای حضور قوی در لیگ دو به هیأت فوتبال استان ارائه شده است.

ذبیحی از استاندار گلستان خواست تا با ورود جدی به موضوع از سرمایه‌های استان حمایت کند و ادامه داد: چنانچه فرصتی از سوی استاندار در اختیار هیأت مدیره تیم دارایی گز قرار گیرد برنامه‌های آینده باشگاه به اطلاع ایشان خواهد رسید.

مدیرعامل باشگاه دارایی گز با اشاره به اینکه رقابت‌های فوتبال لیگ دو کشور شهریورماه سالجاری آغاز می‌شود، تأکید کرد: زمان بسیار اندک است و الزام است هرچه زودتر بازیکنان و کادر فنی انتخاب و تمرینات با سرعت شروع شود.

به گفته وی رقابت‌های لیگ دو با حضور ۲۸ تیم و در دو گروه ۱۴ تیمی برگزار خواهد شد که در صورت تأمین اعتبار، شاهد کسب موفقیت خواهیم بود.

وی با بیان اینکه دو زمین امام رضا بندرگز و کریم آباد گرگان برای انجام بازی‌های میزبانی به هیأت فوتبال استان معرفی شده است، گفت: چنانچه ایرادات زمین ورزشی امام رضا بندرگز برطرف شود قطعاً دارایی گز میزبان سایر تیم‌ها در این زمین خواهد بود.

ذبیحی یادآور شد: طراحی و استقرار جایگاه ویژه مهمانان، جداسازی رختکن بازیکنان و داوران و نیمکت ذخیره بازیکنان از مواردی است که باید در زمین ورزشی امام رضا بندرگز مهیا شود.

مدیرعامل باشگاه دارایی گز اضافه کرد: دو چشم انداز برای این باشگاه ترسیم شده است که یکی از آنها، برنامه‌ای برای حضور این تیم در رقابت‌های لیگ دسته دو و باقی ماندن در لیگ است.

به گفته وی تیم دارایی گز برای حضور و ماندن در لیگ دسته دو به یک میلیارد و دویست میلیون تومان پول نیاز دارد؛ اگر قرار باشد دارایی گز جزو مدعیان صعود به لیگ دسته اول باشد یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان پول لازم است و در صورت تأمین این مبلغ نام این تیم در ردیف تاریخ سازان فوتبال استان قرار خواهد گرفت و این افتخار به نام همه ورزش استان ثبت خواهد شد.

ذبیحی گفت: این بدین معنی است که در صورت صعود دارایی گز به لیگ دسته یک دیگر نیاز نیست بازیکنان این استان برای انجام تست حضور در باشگاههای ورزشی، به استان‌های دیگر بروند.

وی با اشاره به اینکه تیم دارایی گز به شخص، گروه و شرکت خاصی تعلق ندارد، افزود: سهامدار اصلی این تیم مردم بوده و شاکله اش هم مردمی است و هیچ فردی از اعضای هیأت مدیره از این امتیاز نفع شخصی نمی‌برد.

وی افزود: حتی بعضی از خانواده‌هایی که عزیزان خود را از دست داده اند هزینه مجالس ترحیم را صرف کمک به این باشگاه می‌کنند که در نوع خود کم نظیر است.

ذبیحی گفت: علیرغم همه مشکلات مالی در بندرگز، هیأت مدیره در خصوص جذب منابع مالی خود را همچنان مسؤول می‌دانند و اعلام می‌کند ۲۰۰ میلیون تومان هزینه حضور در لیگ دسته دو را تأمین می‌کند.

مدیرعامل باشگاه دارایی گز اضافه کرد: اما توان هیأت مدیره و مردم منطقه تأمین بیش از این عدد نیست و اگر استان به کمک تیم بیاید و منابع را تأمین کند هیأت مدیره خادم مجموعه فوتبالی خواهد بود.

ذبیحی خاطرنشان کرد: چنانچه مبلغ برآورد شده تأمین نشود چاره‌ای جز واگذاری سهمیه به تیم‌های متقاضی نیست و هر آنچه از محل واگذاری، عاید باشگاه شود مجدد صرف فعالیت‌های ورزشی خواهد شد.

وی گفت: انتظار است بخشی از هزینه‌های حضور تیم فوتبال دارایی گز در رقابت‌های لیگ دسته دو از سوی واحدهای صنعتی تقبل گردد که در تحقق این مهم استانداری و اداره کل ورزش و جوانان نقش به سزایی دارند.

وی افزود: از سوی دیگر برای کاهش هزینه‌ها پیشنهاد می‌شود از واحدهای اقامتی در اختیار دستگاه‌های دولتی، نیروی انتظامی و آمبولانس رایگان بهره گرفته شود.

مدیرعامل باشگاه دارایی گز ابراز امیدواری کرد با حمایت مسئولان ارشد استان، آوازه گلستان بیش از پیش در فوتبال کشور مطرح گردد.

برچسب‌ها