تهران_ ایرنا_ آسفالت ۱۱۰ کیلومتر ار معابر پایتخت در قالب پروژه نگهداری آسفالت معابر ترمیم می شود.

به گزارش ایرنا، معاون فنی و عمران شهردار تهران روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: اواخر سال گذشته رویکرد حوزه عمران درخصوص نگهداری معابر تغییر کرد و با توجه به گرفتاری های مالی شهرداری تهران، برای نگهداری آسفالت معابر برنامه ریزی شد.
صفا صبوری دیلمی اظهارداشت: اگر عمر آسفالت در بهترین حالت ۱۰ سال باشد باید هر سال یک دهم از این میزان ترمیم شود.
معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه امسال برای یک میلیون تن آسفالت برنامه ریزی شده خاطرنشان کرد: تهیه آسفالت توسط مناطق حذف شده و این کار توسط معاونت تهیه، کار کنترل کیفیت انجام و تحویل مناطق می شود.
وی با بیان اینکه براساس زمان بندی اعلام شده می بایست ابتدای تیرماه میزان تولید آسفالت به ۲۵۰ هزار تن (یک چهارم از مقدار کل) برسد یادآور شد: روز گذشته این میزان از ۲۵۰ هزارتن گذشت.
صبوری با اشاره به اینکه ۱۵ تا ۲۰ روز از ابتدای سال تاکنون به دلیل بارندگی کار آسفالت تعطیل شد عنوان کرد: در حال حاضر طبق زمان بندی پیش بینی شده کار در حال انجام است.
وی ادامه داد: در طول ۴ ماه گذشته یک میلیون مترمربع روکش آسفالت انجام و ۲۵ هزار نقطه از خرابی های موضعی مرمت شده است.
به گفته معاون فنی و عمرانی شهردار تهران برداشت های خرابی از تمامی بزرگراه ها و مسیرهای بی آر تی برای اصلاح انجام شده و در ماه های آینده حرکت های جدی روی این مسیرها اجرا می شود.
وی درخصوص آسفالت مسیرهای بی آر تی اظهارداشت: نقاط نزدیک ایستگاه ها خرابی های متفاوتی دارد و امکان دارد در نزدیکی ایستگاه ها نیاز به تعویض زیرسازی باشد که نوع مداخله در هر ۱۰۰ متر مشخص است.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه متاسفانه سیستم پایش مکانیزه نداریم بنابراین مشخص نیست وضعیت نقطه ها در هر سال چگونه است گفت: سیستم پایش مکانیزه به طور واقعی اتفاق نیافتاده و به دنبال راه اندازی این سیستم هستیم تا علاوه بر سنجش کیفیت اسفالت عمر آن را تخمین بزنیم.
وی مهمترین کانال دریافت خرابی های اسفالت را مردمی اعلام و خاطرنشان کرد: از طریق سامانه های شهرداری ۲۵ هزار نقطه لکه گیری شد.
صبوری درخصوص پایش آسفالت بزرگراه ها نیز یادآور شد: بوسیله دستگاه های مکانیزه با وزارت راه و شهرسازی و دانشگاه پلی تکنیک ۴۸۰۰ کیلومتر برداشت مکانیزه به عرض سه متر انجام شد.
وی میزان اعتبار مورد نیاز برای این کار را حدود ۷۰۰ میلیارد تومان پیش بینی و ذکر کرد: ممکن است به دلیل بالا بودن دستمزد افزایش برخی قیمت ها مانند قیر این عدد تغییر کند.
معاون شهردار تهران با بیان تاکنون این حجم از مداخله شهرداری را نداشتیم افزود: این حجم از مداخله فقط بمربوط به نگهداشت است نه ساخت بزرگراه های جدید.
وی لکه گیری در مناطق جنوبی را بیشتر و متراکم تر است عنوان کرد: حتی در حریم شهر تهران نیز لکه گیری انجام شده است.
به گفته صبوری بیشترین تناژ مورد استفاده را در منطقه ۵ ذکر کرد.
وی در ادامه با بیان اینکه فارغ از ترمیم آسفالت معابر در بزرگراه یاسینی یک کار بزرگ در حال انجام است تصریح کرد: این بزرگراه مشکل زیرسازی جدی دارد و در حال جمع آوری روکش و زیرسازی با با بتن rcc (غلتکی) هستیم.
معاون فنی و عمران شهردار تهران خاطرنشان کرد: این پروژه ۲ پیمانکار دارد که اقدام به جمع آوری زیرسازی، اصلاح لایه آخر و درصورت نیاز استفاده از آسفالت پلمیری در نقاط لازم می کنند.

تهرام / ۹۳۵۳/‌/‌۱۳۴۸