مشهد- ایرنا- سالانه یک سوم دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان کشور در برنامه های فرهنگی و قرآنی شرکت می کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشور روز دوشنبه در حاشیه بیست و نهمین جشنواره فرهنگی، هنری و اجتماعی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان کشور در مشهد به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به اینکه دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه مأموریت گرا و تربیت محور است، برنامه‌های فرهنگی و قرآنی از مهمترین برنامه‌های آن محسوب می‌شود.

علی محمدی افزود: در این راستا مسابقات فرهنگی - اجتماعی با محوریت قرآن و عترت در اشکال مختلف طراحی شده که از قدیمی ترین برنامه‌ها در این دانشگاه است.

وی با اشاره به افزایش مشارکت دانشجو معلمان این دانشگاه در اینگونه برنامه‌ها اظهار داشت: در مجموع حدود ۷۰ هزار دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور تحصیل می‌کنند که ۲۵ هزار نفر از این تعداد در برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری، قرآنی و اجتماعی شرکت دارند.

وی گفت: دانشگاه فرهنگیان در سال تحصیلی گذشته نیز رتبه برتر دانشگاه‌های کشور را در نمایشگاه‌های قرآن و عترت کسب کرد.

محمدی افزود: مأموریت اصلی این دانشگاه بر اساس اسناد بالادستی تربیت معلم مهارتی و ارزشی است که این امر در رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و اساسنامه دانشگاه فرهنگیان مورد تاکید قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: به همین دلیل دانشجویان این دانشگاه با رویکرد دینی و انقلابی تربیت می‌شوند و معلمان مهارتی و ارزشی هستند که در همه زمینه‌ها توانمندی دارند.

وی با بیان اینکه تربیت معلم ۶ ساحتی در دستور کار است گفت: طبق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تربیت دانش آموزان در زمینه‌های اجتماعی، هنری، فرهنگی مورد تاکید قرار گرفته که قبل از آن معلمان باید در این عرصه‌ها توانمند شوند که این امر مورد توجه است.

بیست و نهمین جشنواره فرهنگی، هنری و اجتماعی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان کشور در بخش قرآنی که با حضور ۱۶۰ دانشجوی دختر و پسر در رشته‌های مختلف از ۱۷ تیر ماه در مشهد آغاز شده است مدت سه روز ادامه دارد.

۷۴۹۶/‏‬ ۶۰۵۳