بندرعباس- ایرنا- در بامداد روز ۳۰ خردادماه امسال نیروهای پدافند هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موفق شدند یکی از دور بردترین پهبادهای جاسوسی بدون سرنشین آمریکا بنام گلوبال هاوک بعد از تعرض به آبهای سرزمینی و مرزهای جمهوری سلامی را سواحل جاسک ساقط کنند که این بیانگر اقتدار و توان دفاعی و نظامی بالای کشورمان است.

گلوبان هاوک یا ار کیو ۴۰ پهپاد ساخت شرکت نورثروپ گرومن است که توسط نیروی هوایی ایالات متحده و نیروی دریایی ایالات متحده به عنوان یک هواپیمای شناسایی کار برده می‌شود و قادر است محوطه‌ای به مساحت ۱۰۰ هزار کیلومتر مربع را در یک روز اسکن و نقشه برداری کند و اطلاعات خود را با استفاده از تجهیزات ارتباطی با سرعت ۵۰ مگابایت بر ثانیه ارسال کند.

فرمانده سپاه هرمزگان عصر یکشنبه در نشست تعاملی سپاه با اصحاب رسانه استان در خصوص سقوط پهباد نظامی آمریکایی گفت: ساقط کردن این هواپیمای مدرن بدون سرنشین و اعلام کردن آن بیانگر شجاعت و اقتدار و توان دفاعی جمهوری اسلامی است.

سرهنگ اباذر سالاری با اشاره به اینکه لحن ترامپ پس از سقوط پهباد آمریکایی تغییر کرد، اظهارداشت: در روزهای اخیر شاهد بودیم که سبزپوشان سپاه توانستند یکی از پیشرفته ترین پهبادهای نظامی آمریکا را درخلیج فارس ساقط کنند که این نشان از اقتدار و توان بالای نظامی کشورماست.

وی بیان داشت: سپاه یک نهاد مقتدر جهانی در مقابله با هیمنه دشمن است و تعرض به مرزها را خط قرمز خود می داند و در این راه با هیچکس تعارفی ندارد.

سالاری ادامه داد: امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نهادی مقتدر و به صورت همه جانبه در مقابل همه اجانب ایستاده است و از هیاهوی دشمن نمی هراسد.

فرمانده سپاه هرمزگان یادآورشد: سپاه به عنوان یک نهاد انقلابی از مجموعه هایی که مطالبات مردم را انتقال دهند، حمایت می کند و به طور قطع مسوولان نیز پاسخگو خواهند بود.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان در این نشست گفت: سپاه از خود مردم و برای مردم است و رسالت اصلی این نهاد انقلابی خدمت بی منت به مردم باشد.

برگزاری کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید هرمزگان در دیماه ۹۸

کنگره ملی هزار و ۵۰۰ شهید استان هرمزگان با هدف شناساندن نقش شهیدان، جانبازان، رزمندگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس استان که مظلوم واقع شدند، در دیماه امسال در بندرعباس برگزار می شود.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان عصر دوشنبه در نشست تعاملی سپاه با اصحاب رسانه استان در خصوص این کنگره گفت: این حرکت بزرگ فرهنگی در راستای معرفی هزار و ۵۰۰ شهید استان و نقش آنها در دوران هشت سال دفاع مقدس بویژه در نبرد مستقیم با استکبار جهانی در خلیج فارس است.

وی بیان داشت: هرمزگان شهیدان زیادی را تقدیم انقلاب کرده است که از رسانه خواستاریم در جهت ارج نهادن به مقام شهید و شهادت، هرهفته دیداری با خانواده شهدای استان داشته باشند و زندگی نامه و خاطرات آنها را منکعس کنند.

فرمانده سپاه خاطرنشان کرد: امروز اگر برکتی را در کشور داریم به لطف شهیدان و امام شهیدان بوده است.

راه اندازی ۲۰۰ قرارگاه محلات در هرمزگان

فرمانده سپاه هرمزگان گفت: امسال ۲۰۰ قرارگاه تحول محلات با هدف رصد مسائل اجتماعی در حوزه طلاق، اعتیاد و غیره در سطح استان و پیدا کردن راهکاری مناسب جهت رفع این آسیب ها راه اندازی شده است و برخی از آنها کار خود را آغاز کرده اند.

سالاری گفت: این کارگاه ها با هدف روی کارآوردن مردم و انسجام بخشی به تشکل های مردم نهاد فعال در زمینه اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و غیره است چرا که حضور مردم در هر صحنه ای می تواند کلید رفع مشکلات باشد.

وی یادآورشد: سپاه سالن های ورزشی خود را در اختیار مردم قرار داده و امسال ۵۰ مراسم جشن ازدواج در این سالن ها برگزار شده است.

این مقام سپاهی در هرمزگان ادامه داد: رسانه ها می توانند از دیگر نهادها نیز مطالبه کنند که امکانات و تجهیزات خود را در به صورت رایگان و یا نیم بها در اختیار مردم قرار دهند.

وی یادآورشد: هرمزگان نیز به عنوان یک نقطه استراتژیک در کشور با تمام ظرفیت در مقابل توطئه ها خواهد ایستاد و نیروهای سپاهی برای مقابله با دشمن «انگشت به ماشه» هستند.

جوانان هرمزگان محروم از اشتغال در صنایع

فرمانده سپاه هرمزگان گفت: هرمزگان به لحاظ داشتن دریا، صنعت و کشاورزی یکی از استان های غنی در کشور است اما مردم این استان مظلوم واقع شده اند.

وی با اشاره به اینکه جوانان هرمزگانی قابلیت های بالایی دارند، ادامه داد: هرمزگان دارای صنایع و شرکت هایی بزرگ و غول پیکری است اما هیچ عایدی نصیب استان نمی شود و توقع سپاه این است که نگاه ویژه ای به جوانان استان داشته باشند و رسانه ها نیز این موضوع را به صورت جدی مطالبه گری کنند.

یاری سپاه هرمزگان از مناطق سیل زده خوزستان

سالاری همچنین با اشاره به استان های سیل زده کشور در فروردین ماه امسال گفت: سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان امسال به نمایندگی از مردم این استان یاری رسان استان های سیل زده بویژه خوزستان بوده است.

سالاری افزود: سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان قرار است امسال در ۲ نقطه از استان خوزستان به بازسازی این منطقه سیل زده بپردازند و به کمک دولت بیاید.

وی بیان داشت: در حوزه های محرومیت زدایی از چهره استان بویژه دهستان های محروم نیز سپاه در سال های گذشته خدمات شایانی داشته و به ساخت و ساز مسجد، مدرسه، خانه بهداشت، طرح های آبرسانی، عمرانی و عام المنفعه پرداخته است.

فرمانده سپاه هرمزگان با اشاره به اینکه سپاه همیشه خادم مردم بوده و هست، یادآورشد: ایجاد اشتغال های زود بازده و کوچک نیز برای جوانان از دیگر اقدامات شایسته سپاه است.

۲ تفکر مردمی در خصوص دشمنی آمریکا با ایران

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان نیز در این نشست با اشاره به اینکه ۲ تفکر در کشور در خصوص دشمنی آمریکا با ایران وجود دارد، گفت: یکی اینکه برخی اعلام می کنند آمریکا با ایران دشمنی ندارد و نباید با تمام دنیا سر جنگ داشت و برخی دیگر نیز دشمنی از سوی آمریکا و استکبار علیه ایران را واقعیتی محض و انکارناپذیر می دانند.

حجت الاسلام موسی پولادی افزود: مگر نه این است که استکبار از صداهای مخالف نظام اسلامی ایران حمایت می کنند، تحریم ها کشور و مردم را دچار مشکل می کنند، شبکه های رسانه ای را علیه ایران حمایت می کنند و حتی سالانهه بودجه ای تصویب می کنند که علیه ایران در حال فعالیت هستند اما عده ای نمی خواهند این موضوعات را قبول کنند.

وی با اشاره به اینکه جنگ سخت و نرم به خاطر تضعیف انقلاب اسلامی، گفت: در جنگ سخت مشکلی نداشتیم و با تمام قوا در جلوی دشمن ایستادیم اما در جنگ نرم که بارها رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان ناتوی و شبیخون فرهنگی یاد کردند، دشمن با تمام توان به مقابله علیه مردم ایران پرداخته است.

نماینده ولی فقیه در سپاه هرمزگان خاطرنشان کرد: هدف دشمن در جنگ نرم تغییر فرهنگ جامعه است و در حال جایگزینی فرهنگ غربی بجای فرهنگ بومی و اصیل جامعه است و دشمن به شدت در این عرصه در حال فعالیت است.

پولادی گفت: رسانه ها نباید دشمن را در بین مردم قدرتمند جلوه دهند و مردم را بترسانند بلکه وظیفه رسانه این است که قدرت کشور را به مردم نشان دهند.

وی یادآورشد: دشمن در حال ضربه زدن به ارزش های نظام و انقلاب است و وظیفه سپاه و رسانه نیز این است که از ارزش ها دفاع کنند.

۷۱۹۵/۶۰۴۸