بندرعباس- ایرنا- سه دانش آموز هرمزگانی به مرحله تابستانه المپیادهای علمی کشور که از بیستم تیرماه در تهران برگزار می شود، راه یافتند.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان عصر دوشنبه با اعلام این خبر گفت: «علی انصاری‌فر»، «مهرداد عباس‌زاده» در رشته ریاضی و «سید معین حیدری» در رشته سلول‌های بنیادی از دانش آموزان راه‌یافته هرمزگانی به المپیاد تابستانه هستند.

موسی دادی‌زاده سرخایی در گفت وگوبا ایرنا افزود: آزمون المپیادهای علمی هفت‌گانه کشور در سه مرحله ی اول، دوم و تابستانه برگزار می شود و در نهایت به تیم طلای کشوری راه می یابند.

وی بیان داشت: در دیماه ۹۷ هزار و ۴۳۲ دانش آموز هرمزگانی پایه دهم و یازدهم از طریق سامانه اینترنتی در هفت رشته ریاضی، زیست شناسی، شیمی، فیزیک، کامپیوتر، نجوم، سلول های بنیادین و جغرافیا در مرحله اول ثبت نام کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان اظهارداشت: از این تعداد ۷۸ نفر از دانش آموزان این استان بعد از برگزاری آزمون که در بهمن ماه ۹۷ برگزار شد، به مرحله دوم راه یافتند و در آزمونی که اردیبهشت ماه امسال برگزار شد در نهایت سه نفر به مرحله تابستانه راه یافتند.

دادی زاده سرخایی ابرازداشت: پذیرفته شدگان مرحله تابستانی چنانچه مدال طلای کشوری را کسب کنند به عضویت تیم جهانی جمهوری اسلامی ایران در خواهند آمد.

وی یادآورشد: دارندگان مدال طلا به جز المپیادهای جغرافیا و سلولهای بنیادی پس از دریافت دیپلم دوره متوسطه، از شرکت در کنکور سراسری معاف هستند و برای ادامه تحصیل در رشته انتخابی در زیر گروه مربوط به دانشگاه مورد نظرشان معرفی می شوند.

آزمون المپیادهای علمی هفت‌گانه کشور در راستای اجرای سند تحول بنیادین و براساس نظام تربیت استعدادهای برتر و به منظور فراهم آوردن تسهیلات و امکانات لازم برای شناسایی، جذب و تشویق دانش آموزان با استعداد وعلاقه مند به این حوزه برگزار می شود.

همه ساله آزمون المپیادهای علمی هفت‌گانه کشور، توسط مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و مرکز سنجش آموزش‌و پرورش و دیگر حوزه های مرتبط ستادی در سراسر کشور در سه مرحله ی اول، دوم و تابستانه برگزار و در نهایت به تیم طلای کشوری راه می یابند.

۷۱۹۵/۶۰۴۸