همدان- ایرنا- برخورد ۲ دستگاه خودروی سواری پراید و پژو در جاده آجین اسدآباد موجب مرگ راننده پراید و مجروح شدن سه تن از سرنشینان هر ۲ خودرو شد.

فرمانده انتظامی اسدآباد روز سه شنبه در این باره به ایرنا گفت: پس از گزارش وقوع یک فقره تصادف فوتی به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تیمی از مأموران انتظامی به همراه نیروهای امدادی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

سرهنگ افشین یاری افزود: بررسی‌های پلیس موید این بود که یک دستگاه سواری پراید با یک دستگاه خودروی پژو پارس برخورد کرده که در این حادثه راننده پراید فوت و سه تن دیگر مصدوم و به بیمارستان قائم شهرستان اسدآباد منتقل شدند.

رئیس پلیس راه استان همدان نیز در این باره به ایرنا اظهار داشت: سواری پراید اقدام به تجاوز به چپ و سبقت غیرمجاز کرده که این تخلف منجر به برخورد رخ به رخ این وسیله نقلیه با پژو می‌شود.

سرهنگ رضا عزیزی بیان کرد: جاده «آجین»، شهرستان اسدآباد را به شهرستان سُنقر از توابع استان کرمانشاه وصل می‌کند و از این محور هم اینک به عنوان جاده قدیم «سُنقر» یاد می‌شود.

وی اضافه کرد: عرض این جاده ۱۱ متر با شانه خاکی مناسب بوده همچنین ترافیک در این جاده کم حجم است بنابراین خلوت بودن این محور زمینه را برای تخطی از سرعت مجاز برای رانندگان متخلف فراهم می‌کند.

رئیس پلیس راه همدان ادامه داد: روستاهای زیادی به این جاده وصل می‌شوند بنابراین یکی از بیشترین تخلف‌های منجر به بروز سوانح در جاده آجین ورود و خروج از این محور بدون رعایت حق تقدم است.

سرهنگ عزیزی بیان کرد: جاده ۲ طرفه آجین - سنقر به طول حدود ۴۰ کیلومتر هم اینک یکی از محورهای پرتلفات استان همدان به شمار می‌رود و در سه ماهه سال جاری پنج تن در این محور جان خود را از دست دادند.

۷۵۲۶/‏۲۰۸۷