تهران -ایرنا- رییس کمیته ملی المپیک خطاب به ١٥٠ عضو کمیسیون های این نهاد ورزشی گفت: اکنون دوره مدیریت جمعی عقل گرایی مبتنی بر راهبرد است و باید فراتر از نهادهای ورزشی برای ورزش کشور تصمیم سازی کرد.

«سیدرضا صالحی امیری» روز سه شنبه در نخستین نشست هم اندیشی کمیسیون‌های کمیته ملی المپیک افزود: ورزش ایران در بستر تغییرات است و هیچ نهادی هم مستثنی از این تغییرات نیست زیرا سرعت تغییرات بسیار بالاست.

وی درباره ضروت آینده پژوهی، موضوعی که هنوز به آن توجه نشده است، اظهار داشت: ما هنوز فهمی از تغییرات نداریم و تنها نظاره گر هستیم. در ورزش ایران نیاز به تبیین الگو داریم که در این مسیر ضرورت آینده پژوهی بیش از بیش احساس می‌شود.

صالحی امیری این را هم گفت: باید رویکرد نخبه گرایی به جای نخبه زدایی را دنبال کنیم و در ورزش ایران این جمع می‌تواند نقشه ٢٠ ساله ورزش ایران تدوین کنند و از رویکرد سلیقه‌ای باید خارج شد.

وی یادآور شد: اکنون دوره مدیریت جمعی عقل گرایی مبتنی بر راهبرد است و باید فراتر از نهادهای ورزشی برای ورزش کشور تصمیم سازی کرد.

صالحی امیری گفت: باید دید همسایگان ایران در آسیا برای ورزش چه برنامه‌ای تدوین کردند و ما باید چه برنامه‌ای تدوین کنیم که در ٢٠ سال آینده بر سکوهای برتر قرار بگیریم.

رئیس کمیته ملی المپیک خطاب به اعضای کمیسیون‌های این کمیته اظهار داشت: ما منتظر طرح‌ها، برنامه‌ها و نقشه راه شما برای آینده ورزش ایران هستیم و معتقدم که این جمع نقش تصمیم سازی در سرنوشت ورزش کشور دارند.

این نشست با حضور اعضای ۱۸ گانه کمیسیون‌های کمیته المپیک در آکادمی ملی المپیک در حال برگزاری است.