تبریز- ایرنا- کمبود رادیولوژیست، چالش اصلی بیمارستان‌های تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی است به طوری که ۵ رادیولوژیست این بیمارستان ها پاسخگوی سیل عظیم مراجعان نیستند.

مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی روز سه شنبه در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص نبود سونوگرافی سرپایی و عدم جوابدهی ام آر آی، افزود: مشکل رادیولوژی موضوع کشوری و ناشی از برنامه ریزی وزارت بهداشت و درمان است؛ بارها این مشکل را به نظام پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت اعلام کرده ایم تا طرحی برای رفع مشکل کمبود نیرو به ما ارایه دهند.

جمال الدین نیکنامی با بیان اینکه رادیولوژیست ها خواهان کار در مراکز دولتی نیستند، ادامه داد: در کل استان فقط ۵ رادیولوژیست در مراکز درمانی تامین اجتماعی مشغول به کار هستندکه هر روز با درخواست استعفای آنها مواجه هستیم.

وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی برای حل این معضل از رزیدنت های خود استفاده می کند، ولی مراکز درمانی تامین اجتماعی بر اساس قانون نمی توانند از دانشجویان به عنوان نیروی کار استفاده کنند.

بدهی ۴۵۰ میلیارد تومانی مدیریت درمان تامین اجتماعی

نیکنامی همچنین با اشاره به اینکه بزرگترین چالش مدیریت درمان تامین اجتماعی، بدهی ها به موسسات طرف قرار داد است، گفت: ۶۰۰ میلیارد تومان مبلغ بدهی این اداره به موسسات طرف قرارداد بود که از این میزان ۱۵۰ میلیارد تومان آن به دانشگاه علوم پزشکی تبریز پرداخت شده و با این دانشگاه، بدهی های خود را تا مهر ماه سال ۹۷ به طور کامل تصویه کرده ایم.

سه درمانگاه جدید تامین اجتماعی در هفته دولت به بهره برداری می رسد

نیکنامی اضافه کرد: سه درمانگاه جدید در شهرستان های ملکان، عجب شیر و هشترود احداث شده که به خاطر نبود پرسنل به بهره برداری نرسیده اند و تلاش می کنیم با دریافت مجوز استخدامی، این درمانگا ها را در هفته دولت افتتاح کنیم.

مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی تشریح کرد: امسال در کل کشور ۴ پرژوه عمرانی اعتبار تصویب شده که ۲ پروژه آن مربوط به استان برای ساخت بیمارستان ۳۲۷ تخت خوابه خاوران و درمانگاه بستان آباد می باشد.

وی اظهار داشت: مراحل احداث درمانگاه بستان اباد شروع شده و سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی یادآوری کرد: ۹ درمانگاه تامین اجتماعی در شهرستان های استان به صورت دو نوبتی فعالیت می کنند که درمانگاه شهرستان میانه به صورت شبانه روزی فعال شده و تلاش می کنیم مابقی درمانگاه ها در سال آینده شبانه روزی شوند.

ساخت بیمارستان ۳۲۷ تخت خوابه خاوران منوط به تملک زمین است

نیکنامی گفت: طبق مصوبه هیات وزیران، زمین بیمارستان ۳۲۷ تخت خوابه خاوران باید از سوی استانداری آذربایجان شرقی تامین می شد، که با پیگیری هایی که انجام شد زمین شهرداری در خاوران برای احداث این بیمارستان از سوی استانداری انتخاب شد.

وی ادامه داد: در این راستا جلسات متعددی در شورای اسلامی شهر تبریز برگزار و مقرر شد زمین تحویل اداره درمان تامین اجتماعی شود و استانداری موظف است طی ۲ سال معوضی آن را به شهرداری پرداخت کند.

نیکنامی گفت: تا زمانی که مالکیت این زمین به نام تامین اجتماعی ثبت نشود، اداره حقوقی سازمان تامین اجتماعی هیچ هزینه‌ای برای ساخت و احداث بیمارستان پرداخت نمی‌کند.

وی اظهار داشت: ضروری است این مشکل با تشکیل جلسه‌ای با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان، استانداری و شهرداری تبریز تعیین تکلیف شود.

۶۱۲۰/۵۱۸