مشهد- ایرنا- بیش از پنج هزار تماس مزاحمت تلفنی و غیر مرتبط از ابتدای امسال با اورژانس ۱۱۵ نیشابور ثبت شده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور روز چهارشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: طی سه ماهه نخست امسال ۳۶ هزار و ۱۳۱ تماس با مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ نیشابور برقرار شد که شش هزار و ۶۵۱ مورد منجر به اعزام آمبولانس شده است.

دکتر قاسم مشار موحد با اشاره به افزایش ۱۳ درصدی ماموریت های اورژانس پیش بیمارستانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزود: از مجموع این ماموریت ها چهار هزار و ۱۹۹ مورد در مناطق شهری و دو هزار و ۴۵۲ مورد در مناطق جاده‌ای بوده است.
وی اضافه کرد: بیشترین تعداد تصادفات در ساعات ۱۲ تا ۱۴ و ۱۷ تا ۱۹ رخ داده و بیشترین تعداد مصدومان در رده سنی ۲۰ تا ۳۰ سال بوده اند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور گفت: طی این مدت واحدهای عملیاتی اورژانس پیش بیمارستانی به دو هزار و ۱۶۵ نفر در حوادث ترافیکی و چهار هزار و ۴۸۶ نفر مصدوم غیر ترافیکی و بیمار خدمات درمانی ارائه کرده اند.
موحد افزود: در این مدت چهار هزار و ۱۰۸ نفر به مراکز درمانی انتقال یافته اند و ۸۵۷ نفر بیمار و مصدوم نیز در محل حادثه پس از معاینه به صورت سرپایی درمان شده اند و ۱۶ مصدوم به کمک اتوبوس آمبولانس و ۲۲ مصدوم و بیمارتوسط بالگرد اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان انتقال داده شده اند.
وی اضافه کرد: متوسط زمان رسیدن آمبولانس اورژانس بر بالین بیمار و مصدوم به طور میانگین در حوادث شهری ۶.۲ و در جاده ها ۱۲.۶ دقیقه ثبت شده است.
در حال حاضر اورژانس ۱۱۵ نیشابور با شش پایگاه شهری، ۱۳ پایگاه جاده ای و یک پایگاه اورژانس هوایی در حال خدمت رسانی شبانه‌روزی است.
شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است.
۹۸۶۹/‏۱۹۲۲