مشهد- ایرنا- جمعی از سفرا و دیپلمات های خارجی مقیم تهران در سفر ۲ روزه خود به خراسان رضوی روز چهارشنبه از روند ارائه خدمات به مهاجران افغانستانی در بیمارستان ۲۲ بهمن مشهد دیدن کردند.

به گزارش ایرنا این بازدید با حضور سفیران سوئیس و بلژیک در ایران، جمعی از دیپلمات‌های خارجی مقیم تهران و مسئولان سازمان‌های بین المللی مرتبط با امور پناهندگان انجام شد.
رئیس بیمارستان ۲۲ بهمن مشهد در حاشیه این بازدید به خبرنگار ایرنا گفت: این بیمارستان با ۱۱۰ تخت فعال از سال ۱۳۷۹ فعالیت خود را در منطقه "تلگرد" مشهد آغاز کرده است و در حال حاضر بیشتر بیماران مراجعه کننده به این بیمارستان مهاجران افغانستانی هستند.
دکتر محمود رضا خزاعی افزود: بیمارستان خیریه ۲۲ بهمن در زمینی به مساحت یک هزار و ۷۰۰ متر مربع و در سه طبقه ساخته شده و در عرصه آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد قرار دارد.
وی اظهار داشت: این بیمارستان دارای ۱۰ بخش بستری در رشته‌های مختلف پزشکی و ۱۰ بخش پاراکلینیکی نظیر داروخانه، آزمایشگاه، سونوگرافی، رادیولوژی و دیالیز است.

وی گفت: مهاجران افغانستانی بیش از ۵۰ درصد بیماران دیالیزی بستری در این بیمارستان را تشکیل می‌دهند.
هیأت دیپلماتیک خارجی متشکل از ۲۸ نفر از سفرا و دیپلمات‌های خارجی مقیم تهران و مسئولان سازمانهای بین المللی مرتبط با امور پناهندگان به سرپرستی رئیس نمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان از ۱۷ تیر ماه وارد خراسان رضوی شده‌اند.
۳۲۰ هزار مهاجر افغانستانی در استان خراسان رضوی سکونت دارند که از این تعداد ۷۱ هزار نفر به عنوان دانش آموز در مدارس این استان در حال تحصیل هستند.
طرح پوشش بیمه درمانی اتباع خارجی نیز در قالب قرارداد چهارجانبه بین اداره کل اتباع وزارت کشور، سازمان بیمه سلامت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان از سال ۱۳۹۴ در خراسان رضوی در حال اجراست.
۳۰۲۷/‏‬ ۶۰۵۳