بیروت- ایرنا- شیخ "علی الخطیب" نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان تأکید کرد؛ ایران با سربلندی در برابر آمریکا و اسرائیل ایستاده است و از اصول خود کوتاه نخواهد آمد.

علی الخطیب امروز چهارشنبه در مراسمی که در پایان مأموریت محمدمهدی شریعتمدار رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بیروت برگزار شد، اظهار کرد: ایران امروزبا توجه به مواضع و دشمنی های غرب در شرایط حساس و خطرناکی به سر می برد و غرب نگران و مخالف وحدت و مواضع یکپارچه جهان عرب و مسلمانان است.

وی تصریح کرد: ایران در کنار جهان عرب و مسلمانان ایستاده و از مهم ترین مسأله جهان اسلام یعنی فلسطین در برابر اسرائیل حمایت کرد و بها و هزینه های آن را می پردازد و ما نیز باید وحدت بین شیعه و سنی را که امام خمینی (ره) تحت عنوان وحدت اسلامی بر آن تأکید داشت، حفظ کنیم.

الخطیب گفت: ایران به دلیل مواضع و اصول خود با تحریم و تجاوز روبه رو شد و امروز با سربلندی در برابر آمریکا و اسرائیل که در صدد به زانو در آوردن و دست برداشتن از قضیه فلسطین و وحدت امت عرب و مسلمان هستند، ایستاده است.

وی ادامه داد: ایران به برکت رهبری حکیمانه و استقامت ملت از خودگذشته بر مواضع خود ثابت قدم است و عقب گرد ندارد و امیدواریم شاهد پیروزی ها و پیشرفت روز افزون آن و عبور از این مرحله دشوار در تاریخ این کشور باشیم؛ کشوری که تسلیم نخواهد شد و اهداف خود را محقق خواهد ساخت.